Proces sprzedaży nie wydaje się być wyjątkowo trudny. Prowadzony od wielu lat, zakorzenił się w naszej kulturze tak silnie, że nie wyobrażamy sobie życia bez sprzedaży i zakupów.
Każdy z nas już w swoim życiu kupował coś (np. chleb, ubrania, kosmetyki), a wielu z nas również sprzedawało, np. niepotrzebne już rzeczy, które zalegają często w naszych domach. Dlatego też proces sprzedawania i kupowania jest powszechnie znany i wykorzystywany i nie wydaje się być żadną trudnością.
Ale czy tak jest naprawdę?
W naszej codzienności nieustannie zachodzą zmiany. Ilość towarów i usług, które możemy kupić jest tak olbrzymia, że często aż trudno jest podjąć decyzję, co wolelibyśmy mieć. Co więc może zaważyć na naszej decyzji? Przede wszystkim wszelkie działania marketingowe, jakie prowadzone są przez firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zdobądź niezbędną wiedzę i umiejętność profesjonalnej sprzedaży i obsługi klienta. Zapraszamy na szkolenie z technik sprzedaży, na którym uczestnicy zostaną gruntownie przygotowani z zakresu profesjonalnej obsługi klienta. Na szkoleniu zostaną omówione m. in.: przygotowanie do spotkania, budowanie relacji z klientem, argumentacja i przekonanie klienta do oferowanego produktu, negocjowanie warunków umowy, finalizowanie transakcji.
Szkolenia powiązane z tym tematem: szkolenie z obsługi klienta, sprzedaż narracyjna.
Sposób, w jaki zareklamowany zostanie produkt, świadomość marki, a także cena. Czynników, które mogą wpłynąć na decyzję klienta jest ogromnie dużo, a przedsiębiorstwa doskonale zdają sobie z tego sprawę i wykorzystują tę świadomość.
Z tego też powodu tak intensywnie rozwijane są procesy sprzedaży i marketingu. Procesom sprzedaży poświęconych zostało także bardzo wiele badań, podczas których specjaliści zgłębiają wszystkie informacje posiadane i te, nad którymi jeszcze można pracować.
Naukowcy zdołali również wyodrębnić najbardziej podstawowe etapy sprzedaży, które można i warto poszerzać, badać, zgłębiać i szukać nowych metod czy rozwiązań problemów, jakie na każdy etapie powstają. Rozpoczynając od rozpoznania potrzeb klienta, poprzez nawiązanie kontaktu z klientem i sprawną komunikację można przeprowadzić sprawnie i skutecznie sprzedaż.
Kolejne etapy sprzedaży to analiza potrzeb klienta i prezentacja tego, co te potrzeby może zaspokoić. Po prezentacji zazwyczaj rozpoczynają się obiekcje klienta i następuje proces przekonywania, że te obiekcje są bezzasadne.
Po tym procesie następuje proces finalizacji sprzedaży i zarządzania relacjami z klientem, jakie warto podtrzymać, wywołać pozytywne wrażenie i zwiększyć szanse, że klient powróci.