Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie ma kluczowe znaczenie dla jego prawidłowego funkcjonowania. Mowa tutaj o sytuacji, w której nieprzewidziane wydarzenia doprowadziły do zaburzenia pracy firmy (zarówno wydarzenia losowe, jak i wynikające np. z błędu pracowników). Będąc bardzo dokładnym można przewidzieć zagrażające nam sytuacje i im zapobiec, co w efekcie zapewni nam odpowiednie bezpieczeństwo i funkcjonalność naszej firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zapraszamy na warsztat z zakresy zarządzania ryzykiem, wiedza pozyskana podczas szkolenia pozwoli na świadome zarządzanie ryzykiem.
Uczestników tego szkolenia interesują się również:
W celu lepszego zrozumienia działania zarządzania ryzykiem, warto zastanowić się głębiej nad rodzajami ryzyka. Można tu wyróżnić tzw. ryzyko czyste, w którym to występuje tylko wtedy gdy jedynym rozwiązaniem danej sytuacji jest pojawienie się szkody; ryzyko spekulacyjne – opierające się na możliwości uzyskaniu m. in. dwóch wyjść z danej sytuacji, z czego jedna będzie prowadziło do sytuacji dla nas niekorzystnej, zaś druga do sytuacji przynoszącej zyski.
Oczywiście ryzyko można dzielić także pod kątem innych preferencji jak np. kryteria zamiany otoczenia, stopnia poniesionego ryzyka, czy też pod kątem efektu. Bez względu na to jak więc sklasyfikujemy dane ryzyko, to i tak może ono wystąpić i pojawia się pytanie – jak mu zaradzić? Najlepszym rozwiązaniem jest przygotowanie się na możliwe zagrożenia, a aby to uczynić potrzeba profesjonalnych pracowników, którzy są odpowiednio wyszkoleni.
Jeśli więc nie mamy do dyspozycji taki osób warto skorzystać z możliwości szkoleń z zakresu interesującej nas wiedzy. Obejmują one szereg działań, w tym wiedzę teoretyczną z zakresu zasad organizacji i oceny zarządzania ryzykiem z uwzględnieniem obowiązujących standardów, jak i wiedzy praktycznej nawiązującej do zdobycia doświadczenia.
Ostatecznie w efekcie całego kształcenia, uczestnicy kursu pozyskują wiedzę z zakresu planowania, wdrażania i oceniania elementów systemu zarządzania ryzykiem. Dzięki temu widać wyraźny wzrost efektywności zarządzania jednostkami kontroli, który przekłada się na większe zyski. Umiejętność analizy ryzyka podnosi dodatkowo zdolności pracowników, dzięki czemu są oni o wiele bardzie kompetentni podczas wykonywania swoich zadań.