Negocjacje zakupowe to doprawdy piękny eufemizm dla rozmów w uciążliwymi klientami, trudnymi partnerami w biznesie. Jednak dzisiaj warto wiedzieć, że takie trudne rozmowy będą na nas naprawdę czekały coraz częściej.
Każdy rozsądny przedsiębiorca zauważył już zapewne, że relacja klient - pracownik, czy relacja firma - pośrednicy naprawdę bardzo się zmienia. Możemy albo usiąść i narzekać, jak trudno jest w tym się odnaleźć, albo też zainwestować w szkolenia z negocjacji zakupowych. Oczywiście drugie rozwiązanie może przynieść naszej firmie naprawdę znaczne zyski.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Konwencja CMR i Prawo przewozowe
Odpowiadasz w firmie za dostawy, eksport lub import towaru? Poznaj nasze szkolenie dostarczające wiedzę na temat praktycznych zagadnień (również prawnych) dotyczących spedycji i transportu.
Dowiesz się na przykład jak minimalizować ryzyko błędu przy zawieraniu umowy, składaniu reklamacji czy przygotowaniu przewozu.
Uczestnicy tego szkolenia często biorą udział w takich szkoleniach jak:
Szkolenia z negocjacji zakupowych - podstawowe informacje
Czy takie szkolenia są dobre? Otóż to zależy. Niestety obecnie pojawia się wiele firm, które takie szkolenia organizują dla własnych korzyści finansowych albo dla świętego spokoju i papierka dla pracodawcy, który musi jakoś udowodnić, ze puścił pracownika na szkolenia. I choć tego typu rozwiązanie wyda się zapewne tańsze, to naprawdę nie ma sensu inwestować w usługi kiepskiej firmy zajmującej się szkoleniami.
Z takiego szkolenia bowiem nic nie wyniesiemy, a przecież wiadomości do przekazania w tym zakresie, wiedzy i doświadczenia może być naprawdę dużo! Wybierzmy zatem kurs, na którym mamy pewność, że nauczymy się negocjacji z klientami.
Aspekt psychologiczny szkoleń z negocjacji zakupowych
Teraz powiedzmy kilka słów o tym, jak w zasadzie wyglądają takie negocjacje zakupowe. Czym się tam zajmujemy? Otóż ważna jest przede wszystkim psychologia. A zatem na pewno uczymy się różnych technik negocjacji, przydatnych nie tylko podczas rozmów z klientami, ale i w codziennym życiu.
Ponadto prowadzący szkolenie pokazują nam, jak rozpoznać poszczególne typy klientów - jak ocenić ich stan finansowy, jak dostosować do nich najlepszą ofertę, jakimi argumentami się posługiwać. Ważne jest także to, aby poznać podstawowe zasady socjologii, które pozwolą nam wiedzieć, jak działa człowiek, jak wybrać grupę społeczną, która będzie naszymi docelowymi klientami, jakie cechy ma taka grupa społeczna itd...