Transport i spedycja międzynarodowa i krajowa, przewozy drogowe, konwencja CMR, prawo przewozowe

Aktualny stan prawny oraz planowane zmiany

Szkolenia - logistyka, transport, spedycja onlineotwartezamkniete
Szkolenia transport drogowy skierowane są do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru
Omówione zostanie polskie prawo przewozowe i zawarte w nim tematy takie jak ubezpieczenie cargo w transporcie międzynarodowym czy ubezpieczenie ładunku w transporcie krajowym.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
16.12.2024
10:00 - 16:00
Szkolenie online
850 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Ministerstwo Infrastruktury opublikowało propozycję zmian w ustawie o transporcie drogowym – istotne dla zleceniodawców.

W Projekcie ustawy o transporcie drogowym zakazuje się spedytorowi, nadawcy lub ich podwykonawcy:

  • zlecenie przewozu krajowego, międzynarodowego czy kabotażowego podmiotowi nie posiadającemu zezwolenia (licencji) na wykonywanie takich przewozów
  • zleceniodawca musi sprawdzić dokumenty przewoźnika oraz posiadać kopię tych dokumentów
  • zleceniodawca ma obowiązek przekazania przewoźnikowi/kierowcy „potwierdzenie zlecenia transportowego”, które musi zawierać nazwę zleceniodawcy, jego adres, numer NIP oraz termin wykonania danego zlecenia, nadawcę i odbiorcę – ma to na celu ułatwienie organom kontrolnym ustalenie kto zlecił transport przewoźnikowi
  • zleceniodawca musi przechowywać kopię w/w dokumentów przez okres 5 lat

Projekt przewiduje wysokie kary:

  • za zlecenie przewozu podmiotowi nie posiadającemu stosownych uprawnień, zezwoleń czy licencji kara 200 000 zł
  • osoba, która zleca wykonywanie krajowego przewozu drogowego rzeczy, międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy lub przewozu kabotażowego rzeczy podmiotowi nieuprawnionemu, podlega karze pieniężnej w wysokości do 300 000 zł za naruszenia stwierdzone w wyniku jednej kontroli drogowej
  • suma kar pieniężnych nałożonych za naruszenia stwierdzone podczas kontroli u spedytora, nadawcy lub podwykonawcy tych podmiotów, nie może przekroczyć 1 000 000 złotych
  • karą za niewystawienie lub nieprzekazanie przewoźnikowi drogowemu „potwierdzenia zlecenia transportowego” oznaczać ma karę 1500 złotych.
  • jeżeli firma transportowa przedstawi nadawcy czy spedytorowi niezgodne ze stanem faktycznym, przerobionych lub podrobione zezwolenia lub licencje, wtedy projekt ustawy zakłada 12 000 złotych kary dla takiego nieuczciwego przewoźnika
  • brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

Ministerstwo Infrastruktury opublikowało propozycję zmian w ustawie o transporcie drogowym – istotne dla zleceniodawców.

W Projekcie ustawy o transporcie drogowym zakazuje się spedytorowi, nadawcy lub ich podwykonawcy:

  • zlecenie przewozu krajowego, międzynarodowego czy kabotażowego podmiotowi nie posiadającemu zezwolenia (licencji) na wykonywanie takich przewozów
  • zleceniodawca musi sprawdzić dokumenty przewoźnika oraz posiadać kopię tych dokumentów
  • zleceniodawca ma obowiązek przekazania przewoźnikowi/kierowcy „potwierdzenie zlecenia transportowego”, które musi zawierać nazwę zleceniodawcy, jego adres, numer NIP oraz termin wykonania danego zlecenia, nadawcę i odbiorcę – ma to na celu ułatwienie organom kontrolnym ustalenie kto zlecił transport przewoźnikowi
  • zleceniodawca musi przechowywać kopię w/w dokumentów przez okres 5 lat

Projekt przewiduje wysokie kary:

  • za zlecenie przewozu podmiotowi nie posiadającemu stosownych uprawnień, zezwoleń czy licencji kara 200 000 zł
  • osoba, która zleca wykonywanie krajowego przewozu drogowego rzeczy, międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy lub przewozu kabotażowego rzeczy podmiotowi nieuprawnionemu, podlega karze pieniężnej w wysokości do 300 000 zł za naruszenia stwierdzone w wyniku jednej kontroli drogowej
  • suma kar pieniężnych nałożonych za naruszenia stwierdzone podczas kontroli u spedytora, nadawcy lub podwykonawcy tych podmiotów, nie może przekroczyć 1 000 000 złotych
  • karą za niewystawienie lub nieprzekazanie przewoźnikowi drogowemu „potwierdzenia zlecenia transportowego” oznaczać ma karę 1500 złotych.
  • jeżeli firma transportowa przedstawi nadawcy czy spedytorowi niezgodne ze stanem faktycznym, przerobionych lub podrobione zezwolenia lub licencje, wtedy projekt ustawy zakłada 12 000 złotych kary dla takiego nieuczciwego przewoźnika
  • brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł

Szkolenie skierowane jest do kadry kierowniczej oraz pracowników odpowiadających za dostawy, eksport lub import towaru, z wykorzystaniem transportu i spedycji.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?

2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

3. Omówienie proponowanych zmian w ustawie o transporcie drogowym istotne dla nadawców, spedytorów, logistyków

  • zakaz zlecania przewozu krajowego, międzynarodowego, kabotażowego podmiotom nieposiadającym zezwolenia/licencji na takie przewozy
  • spedytor, nadawca, podwykonawca ma obowiązek sprawdzenia uprawnień przewoźnika i posiadania u siebie kopi stosownych zezwoleń, uprawnień, licencji przewoźnika (okres przechowania 5 lat)
  • obowiązek przekazania przewoźnikowi (musi nim dysponować kierowca) potwierdzenia zlecenia transportowego, aby organy kontrolne mogły ustalić kto zlecił transport
  • wysokie kary:
  • za zlecenie przewozu podmiotowi nieuprawnionemu 200 000 zł
  • za brak przekazania przewoźnikowi „potwierdzenia zlecenie transportowego” 1500 zł
  • za brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł
  • suma kar podczas jednej kontroli 1 000 000 zł

4. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).

  • podstawy prawne,
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
  • przykłady praktyczne,
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.

5. Pytania, dyskusja

1. Zanim złożysz reklamację u przewoźnika – czy warto inwestować w ubezpieczenie CARGO?

  • ograniczenia odpowiedzialności przewoźnika co do wysokości odszkodowania w przewozach międzynarodowych
  • dlaczego masz interes w tym by weryfikować ubezpieczenie przewoźnika i jak to robić skutecznie
  • przesłanki zwalniające przewoźnika od odpowiedzialności za szkody w towarze w czasie przewozu międzynarodowego
  • OC Przewoźnika ubezpiecza przewoźnika a nie ładunek
  • można mieć rację ale nie mieć pieniędzy tzw. „ciche klauzule”
  • zakres ubezpieczenia CARGO
  • czy CARGO zapłaci gdy przewoźnik odpowiada za szkodę?

2. Umowa spedycji i odpowiedzialność spedytora

  • czym się różni umowa spedycji od umowy przewozu
  • zakres odpowiedzialności spedytora
  • najczęściej popełniane błędy w umowach spedycji
  • skutki mylenia spedytora z przewoźnikiem
  • czego masz prawo wymagać od spedytora a czego raczej nie
  • czy zleceniodawca spedytora może domagać się dowodu, że spedytor zapłacił przewoźnikowi?
  • plaga wyłudzeń towarów (fałszywy spedytor, przewoźnik, nagła zmiana miejsca przeznaczenia itp.) i jak się przed tym bronić
  • instrukcja wysyłkowa, ważne narzędzie pracy spedytora

3. Omówienie proponowanych zmian w ustawie o transporcie drogowym istotne dla nadawców, spedytorów, logistyków

  • zakaz zlecania przewozu krajowego, międzynarodowego, kabotażowego podmiotom nieposiadającym zezwolenia/licencji na takie przewozy
  • spedytor, nadawca, podwykonawca ma obowiązek sprawdzenia uprawnień przewoźnika i posiadania u siebie kopi stosownych zezwoleń, uprawnień, licencji przewoźnika (okres przechowania 5 lat)
  • obowiązek przekazania przewoźnikowi (musi nim dysponować kierowca) potwierdzenia zlecenia transportowego, aby organy kontrolne mogły ustalić kto zlecił transport
  • wysokie kary:
  • za zlecenie przewozu podmiotowi nieuprawnionemu 200 000 zł
  • za brak przekazania przewoźnikowi „potwierdzenia zlecenie transportowego” 1500 zł
  • za brak archiwizacji dokumentów 100 000 zł
  • suma kar podczas jednej kontroli 1 000 000 zł

4. Odpowiedzialność i dochodzenie roszczeń z tytułu umowy przewozu towarów – krajowe i międzynarodowe (Prawo przewozowe, Konwencja CMR).

  • podstawy prawne,
  • zakres odpowiedzialności przewoźnika,
  • niedyspozytywny charakter klauzul Konwencji CMR i Prawa przewozowego (nie podlegają woli stron) np. w Konwencji CMR kary umowne za opóźnienie w dostawie nie maja mocy prawnej,
  • kto ma obowiązek załadować, rozładować towar, kto ma mocować towar na pojeździe, podstawy prawne, wysokie kary dla nadawców i załadowców (8 tys. zł za wykroczenie),
  • umowa to podstawa a list przewozowy jest dowodem tej umowy,
  • najczęściej popełniane błędy w umowach przewozu i w listach przewozowych,
  • zasady poprawnego wypełniania listu przewozowego w przewozach międzynarodowych,
  • najczęstsze przyczyny powstawania szkód w przewozach drogowych,
  • postępowanie w przypadku stwierdzenia uszkodzenia, ubytku, utraty lub opóźnienia w dostawie: co powinien zrobić przewoźnik, a co odbiorca (oraz spedytor),
  • przykłady praktyczne,
  • jak powinna wyglądać poprawnie złożona reklamacja,
  • jak powinna wyglądać prawidłowa odpowiedź przewoźnika.

5. Pytania, dyskusja

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Konwencja CMR a prawo przewozowe
  • Konwencja CMR co reguluje
  • Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów
  • Konwencja CMR 2019
  • Prawo przewozowe
  • Szkolenia transport drogowy

OPINIE O SZKOLENIACH

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert

Justyna Baryła-Rychert


Project Manager
tel.: 505 273 483tel.: 505 273 500
fax: (22) 266 08 51
j.baryla@projektgamma.pl
Justyna Baryła-Rychert
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - logistyka, transport, spedycja

Celem szkolenia jest zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie planowania produkcji i analizy procesów produkcyjnych zapoznanie się z nowoczesnymi modelami planowania, harmonogramowania i sterowania produkcją, wykorzystywania modeli planistycznych MRP, MRPII i ERP, zapoznanie się z funkcjonalnościami narzędzi informatycznych klasy ERP i MES, wprowadzenie w nowoczesne metody harmonogramowania, zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wykorzystania modelu ROP i Ekonomicznej Wielkości Partii Produkcyjnej.
2024-11-21
21 listopada 2024 - 22 listopada 2024
2024-11-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Na szkolenie zapraszamy wszystkie osoby zajmujące się profesjonalnie obrotem towarowym, kierowaniem i obsługą procesów celnych i logistycznych z wykorzystaniem klasyfikacji taryfowej towarów a także osoby dokonujące zgłoszeń celnych, osoby składające deklaracje INTRASTAT i osoby zaangażowane w dokumentowanie pochodzenia towarów.

2024-11-22
22 listopada 2024
2024-11-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Szkolenie dedykowane jest dla wszystkich uczestników zawierających/obsługujących transakcje w obrocie towarowym.
2024-11-23
23 listopada 2024
2024-11-23
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.