Pracownicy różnych działów, wydziałów, biur czy nawet całych sekcji windykacji mają świadomość tego, że ich obowiązku nie należą do najłatwiejszych. Tylko dla osób nie mających pojęcia czym jest ten zawód może wydawać się, że nie nic trudnego we wzywaniu ludzi do zapłaty czy negocjowaniu warunków uregulowania zadłużenia.
Tymczasem warto zwrócić uwagę, na to że po pierwsze nie każdy posiada odpowiedni rys charakterologiczny, który pozwala na podejmowania takich działań. Po drugie nie wszyscy są w stanie sprostać wymaganiom tego zawodu związanym ze stresem i kwestiami merytorycznymi.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Windykacja należności to sztuka dyplomacji, perswazji, negocjacji i psychologii. Na naszym szkoleniu uczymy jak szybko, dbając o relacje odzyskać należne nam środki.
Wpisując w wyszukiwarkę naszej strony poniższe hasła poza propozycjami szkoleniowymi znajdziesz nie tylko programy szkoleń, ale również materiały merytoryczne dotyczące tego obszaru:
Innymi słowy zanim ktoś zdecyduje się podjąć pracę w windykacji powinien dobrze rozważyć, czy jest gotowy na dojmujące poczucie podejmowania działań niewdzięcznych. Warto ponadto mieć na uwadze także to, że windykacja to przede wszystkim kwestia wiedzy merytorycznej, często związanej z prawem uregulowanym w kilku, a nawet kilkunastu ustawach. Dlatego też szkolenie windykacja powinna odbywać regularnie, a nawet cyklicznie. Nie chodzi jednak tylko o niestabilność naszego prawodawstwa, ale przede wszystkim o to, by pewne czynności były wykonywane niemal automatycznie.
W przypadku innych konieczne jest natomiast wypracowanie odpowiednich kompetencji. Mowa tu przede wszystkim o zdolnościach negocjacyjnych i kwestiach wpływy na zachowania innych osób. Dla wielu osób manipulacje mają negatywny wydźwięk, tymczasem ich wykorzystanie w odpowiednim celu nie są niczym złym. Trzeb jednak pamiętać, że nie chodzi tutaj o kłamstwa, czy oszustwa.
Manipulacja to wywieranie takiego wpływu na dłużnika, by zachowywał się on w sposób zgodny z oczekiwaniami windykatora. Innymi słowy mowa tutaj o przekazach podprogowych, wprowadzaniu sugestii, a także umiejętnym wykorzystywaniu słowa „nie”.
Warto tu zaznaczyć, że ludzka podświadomość nie rejestruje tego zwrotu. Wystarczy prosty test, co pojawia się w naszej głowie kiedy usłyszymy komendę „nie myśl o kolorze niebieskim”? Kolor niebieski. Ten mechanizm, odpowiednio wykorzystany ma ogromny potencjał w pracy windykatora.