Nic nie pomoże człowiekowi o złym mentalnym nastawieniu. To, jakie osiągamy rezultaty, zależy od tego, w jaki sposób działamy. To, w jaki sposób działamy, zależy od tego, w jaki sposób myślimy.
Wiele firm jest gotowych na inwestowanie w rozwój umiejętności swoich pracowników (np. techniki sprzedaży i negocjacji dla handlowców, techniki zarządzania dla menedżerów itp.). Lecz jak wynika z wielu badań i analiz biznesu, najlepsze rezultaty osiągają pracownicy i menedżerowie, którzy dysponują kombinacją umiejętności praktycznych oraz umiejętności mentalnych (źródło: Alexandra Fürst, Halmstad University, „Mental skills at business setting”).
Umiejętności mentalne to zdolność do osiągania lepszych rezultatów dzięki kształtowaniu swojego sposobu myślenia i nastawienia oraz przekonań pozwalających przejść na wyższy poziom skuteczności.
Celem treningów mentalnych jest osiągnięcie przez uczestników maksymalnej efektywności w wykorzystywaniu swojego potencjału i uzdolnień poprzez nauczenie się korzystania z technik kognitywnych oraz narzędzi mentalnych.
Rozwijanie umiejętności mentalnych pracowników, takich jak: samomotywacja, radzenie sobie z trudnościami i niepowodzeniami, a także myślenie w kategoriach sukcesu zespołowego, a nie tylko indywidualnego wspiera zarówno osobistą efektywność pracowników, jak i ma bardzo pozytywny wpływ na rezultaty osiągane przez firmę.