Zdajemy sobie sprawę, że transformacja sprzedaży – jak każda zmiana wymaga, aby jej interesariusze (wszyscy ci, na których wpłynie) widzieli w niej wartość. Dlatego nasze rozwiązania uwzględniają oczekiwania i potrzeby menedżerów sprzedaży jak i samych handlowców.
Dostarczamy rozwiązania, które pozwalają zwiększyć liczbę skutecznych działań huntingowych w organizacji przy jednoczesnej akceptacji tej zmiany przez handlowców.
Pracowników sprzedaży, poza treścią pracy, motywuje sukces i gratyfikacja finansowa. Nasze wdrożenia pozwalają uzyskać jedno i drugie czyniąc ze sprzedawców zwolenników zmiany.
Zmiana kultury sprzedażowej na aktywną, zorientowaną na zdobywanie wymaga pełnego poparcia, zaangażowania oraz współuczestnictwa wyższej i średniej kadry menedżerskiej działu sprzedaży. Dla każdego szczebla przygotowujemy rekomendacje – jakimi działaniami mogą wspierać, monitorować i egzekwować zmianę.
Nasze rozwiązania to połączenie wiedzy na temat oczekiwań współczesnego klienta oraz wiedzy na temat specyfiki rynku. W rezultacie szkolenia mają charakter treningów rozwiązań – trener przedstawia gotowe do wdrożenia rozwiązania ćwicząc z uczestnikami biegłość w posługiwaniu się nimi.
Rozwiązania:
PRZYGOTOWANIE NA KRYZYS
- Sprzedaż w czasach kryzysu (sales management + sales techniques)
- Kultura działu sprzedaży zorientowana na zdobywanie – uzyskanie trwałej zmiany w myśleniu i działaniu na temat sprzedaży – z orientacją na zdobywanie nowych klientów
- Ospały zespół sprzedażowy – przesuwanie akcentów z farmingu w hunting
STRATEGIA SPRZEDAŻY
- Przygotowanie do roli dyrektora sprzedaży
- Budowanie strategii działu sprzedaży
- Sales Analytics – zarządzanie sprzedażą w oparciu o dane
- Pełne wdrożenie aktywnej kultury sprzedaży (huntingu) w działach sprzedaży
- Sales Learning Agility (kultura innowacyjności w sprzedaży)
MENEDŻER SPRZEDAŻY
- Wczoraj kolega dziś przełożony w dziale sprzedaży
- Zarządzanie motywacją handlowców
- Budowanie świadomości biznesowej w sprzedaży
- Wypalenie zawodowe i radzenie sobie z odrzuceniem psychologicznym i stresem w sprzedaży
- Odwaga menedżerska w zarządzaniu działem sprzedaży
HANDLOWIEC
- Seek & Sale Training – zwiększenie liczby jakościowych lead’ów z decydentami
- Modern Sales Techniques – zwiększenie konwersji ze spotkań handlowych
- Podnoszenie zyskowności pracy nad obecnymi klientami – inteligentny farming
- Personal Branding – budowanie marki osobistej handlowców
- Międzykulturowe techniki sprzedaży i pozyskiwanie klienta międzynarodowego (targi, email, telefon, video)
- Sztuka podnoszenia cen u klienta w oparciu Business Accumen
Rezultaty:
- Wyższa konwersja z akcji generowania lead’ów, wyższa konwersja ze spotkań sprzedażowych
- Zmiana kultury działu sprzedaży z farmingowego na huntingowy
- Każdy handlowiec generuje samodzielnie lead’y
- Handlowiec postrzega swój czas jako najważniejszy zasób i tak go inwestuje, aby generować najwyższy przychód / marżę
- Walec sprzedaży zamiast lejka sprzedaży – odsiewanie nisko rokujących lead’ów i klientów
- Mierzenie konwersji każdej aktywności sprzedażowych i ich optymalizacji
- Zarządzanie wynikiem sprzedaży – nie tylko ważny jest cel, ale i środki (jaki procent sprzedaży na nowych klientach / upsellingu / cross sellingu / przedłużeniach)
- Obniżenie retencji w dziale sprzedaży
- Przygotowanie działu sprzedaży na trudniejsze czasy