Wierzymy, że kompetencje przyszłości stały się kompetencjami teraźniejszymi. Nowy nieuporządkowany świat jako wynik pandemii, transformacji cyfrowej, turbulencji gospodarczych, kryzysu geopolitycznego stawia przed nami szereg nowych wyzwań.
Świat nie jest wypełniony prostymi zdarzeniami o łatwych do przewidzenia skutkach i przyczynach.
Biznesowo funkcjonujemy w świecie VUCA – co raz częściej jesteśmy zmuszeni podejmować decyzje w oparciu o niepełne informacje, poświęcać świadomy wysiłek na odsiewanie informacji nieprawdziwych od tych potwierdzonych. Świadomie zarządzać procesami poznawczymi odpowiedzialnymi za myślenie systemowe, krytyczne czy rozwiązywanie problemów.
Emocjonalnie, osobiście żyjemy w rzeczywistości BANI. Świadomie rozwijamy kompetencje związane z odpornością psychiczną, empatią, uważnością i adaptacją
Ta nowa rzeczywistość często powoduje zjawisko impasu – pracownicy wykonują jedynie te zadania, które są bezpośrednio przypisane stanowisku pracy. Tracą inicjatywę, impet pozwalający osiągać więcej. Przygotowujemy pracowników do osiągania celów w dynamicznym świecie na wysokim poziomie produktywności i przy zachowaniu dobrostanu.
Rozwiązania:
KOMPETENCJE PRZYSZŁOŚCI
- Kompetencje przyszłości poznawcze (analiza, planowanie, podejmowanie decyzji, uczenie się,
innowacyjność) – myślenie analityczne, krytyczne, systemowe, problem solving, learning agility)
- Kompetencje przyszłości emocjonalne (zarządzanie emocjami, odporność psychiczna, zarządzanie stresem, efektywność w świecie BANI, int. emocjonalna, empatia)
- Podstawowe kompetencje cyfrowe
- Hard Data Storytelling (prezentowanie danych)
- Szkolenia międzykulturowe
- Diversity&Inclusion
KLASYCZNE KOMPETENCJE
- Komunikacja, negocjacje, dochodzenie do porozumienia
- Poprawność językowa w kom. elektronicznej / oficjalnej
- Asertywność
- Rozwiązywanie konfliktów
- Zarządzanie czasem / energią
- Innowacyjność i kreatywność
- Techniki prezentacji i autoprezentacji
- Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu
zawodow.
- Savoir Vivre i etykieta w biznesie
UWALNIANIE POTENCJAŁU
- Treningi mentalne (wytrwałość, dyscyplina,
proaktywność, odwaga, odporność na porażki,
FLOW, Agile mindset, przedsiębiorczość,
accountability, digital mindset)
- Budowanie samoświaodmości, rozwój
potencjału – (Insights®, Lumina Learning®, DISC®,
Thomas®, MBTI®, Gallup CliftonStrengthsFinder®)
- Leadership osobisty (orientacja na wyniki,
accountability, learnability, perswazja, zaufanie)
- Tribbering
WSPÓŁZALEŻNOŚĆ / PRZEŁAMYWANIE
SILOSÓW
- Budowanie otwartości pracy współzależnej
- Praktyki włączeniowe we współpracy (D&I)
- Mentoring koleżeński (peer-2-peer)
- Otwartość na współpracę cross-działową
- Praca nad wartościami zespołu – Mindsonar
- Współtworzenie autonomicznego środowiska pracy
- Moderowane sesje rozwiązywania trudnych sytuacji
w zespole
Rezultaty:
- Akceptacja oraz adaptacja do nieustających zmian w firmie i w jej otoczeniu przez pracowników
- Wykorzystywanie przez pracowników możliwości związanych z nowymi technologiami•
- Sprawne poruszanie przez pracowników w świecie 2.0 – wymagającym kompetencji przyszłości
- Znajomość przez pracowników swoich mocnych stron i obszarów do rozwoju
- Akceptacja i zarządzanie różnorodnością – pokoleniową, talentową, komunikacyjną, międzykulturową
- Traktowanie działań szkoleniowych jako nagrody, wyższe zaangażowanie pracowników w uczestnictwo nowoczesnych formatów szkoleniowych
- Możliwość uczestnictwa w działaniach rozwojowych tych pracowników, których tryb pracy nie pozwala spędzić na szkoleniu 16x45 min