Excellent Manager Program
Szczegółowy program 5 szkoleń składających się na Excellent Manager Program: Od specjalisty do menedżera, Główne wyzwania menedżera, Praca z pracownikiem, Praca z zespołem, Kompetencje emocjonalne.
Michael Watkins, uznany autorytet w dziedzinie procesu rozwoju menedżerów, mówi że prezydent Stanów Zjednoczonych ma 100 dni, aby się wykazać, natomiast menedżer tylko 90. Te trzy miesiące w nowej pracy, zdaniem eksperta w znacznym stopniu zdecydują o sukcesie lub porażce nowo awansowanego menedżera.
Na podstawie swoich badań dowodzi, iż na początku tego wieku menedżer osiągał swój „próg rentowności” (tj. punkt w którym wypracowana przez niego wartość równała się wartości otrzymanej od organizacji) średnio po około 6 miesiącach od awansu (o ile oczywiście wcześniej nie pożegnał się ze stanowiskiem).
Tyle, że obecnie w tak szybko zmieniającej się niepewnej, złożonej i niejednoznacznej rzeczywistości biznesowej (określanej akronimem VUCA) zwykle nie ma już tyle czasu. Dlatego tak ważne staje się przyspieszenie procesu transformacji oraz zapobieganie przy tym typowym błędom. Szybkie zrozumienie wymagań funkcjonowania w nowej roli, zmiana perspektywy i wyjście „z butów” specjalisty dają szansę na zdobycie pozycji i autorytetu.
Właściwe zakomunikowanie swoich oczekiwań oraz ustalenie zasad współpracy i norm obowiązujących w zespole pomogą sprawnie odnaleźć się w nowej roli zarówno menedżerowi jak i współpracownikom.
1. Moment zero – objęcie stanowiska menedżerskiego
2. Budowanie autorytetu przełożonego
3. Budowanie zaufania
W ogólnopolskim badaniu: „Motywacje menedżerów 2016” w którym udział wzięło 350 menedżerów wyższego i najwyższego szczebla, wśród czynników nie związanych z benefitami finansowymi a wpływającymi na satysfakcję z pracy, osoby biorące w nim udział najczęściej wskazywały „Dobre relacje z przełożonym”.
Jednocześnie jako czynnik najsilniej ich demotywujący podkreślali „Trudne relacje z przełożonymi”. Jak więc widać rozwijanie partnerskich relacji ze swoim szefem może stać się kluczowym wyzwaniem dla menedżera nie tylko świeżo po awansie.
Wśród czynników, które będą temu sprzyjały wymienić można właściwą komunikację na każdym szczeblu organizacji oraz sprawne wyznaczanie i skuteczne osiąganie przez niego celów, co może istotnie przyczyniać się do budowania autorytetu i zaufania zarówno u przełożonego jak w podległym zespole.
1. Style komunikacyjne wg Grega Morgenthama
2. Komunikacja jako fundament efektywności menedżera
3. Budowanie kultury feedbacku
1. Style zarządzania / przywódcze w metodyce Kena Blancharda
2. Fazy rozwoju zespołu wg modelu Tuckmana
Delegowanie zadań bywa definiowane jako umiejętność przekazywania uprawnień pracownikowi, którego celem jest wykonanie przez niego określonej czynności a także ustanowienie współodpowiedzialności za realizację bądź efekty tych działań. Proces delegowania bazuje na precyzyjnym przekazaniu pracownikowi treści bądź celu zadania oraz na zaangażowaniu go do realizacji. Rekomendowane w ramach Akademii Menedżerskiej szkolenie z zakresu delegowania zadań dostarczy kadrze menedżerskiej narzędzi w zakresie technik delegowania, pobudzania pracowników do samodzielności i odpowiedzialności w procesie delegowania oraz dobierania technik delegowania zadań do poziomu umiejętności oraz zaangażowania pracownika.
Odpowiednie delegowanie zadań pracownikom, a także późniejsze monitorowanie ich realizacji jest istotnym obszarem działalności lidera z kilku względów. Po pierwsze zapewnia efektywną realizację celów stojących przed liderem i jego zespołem, po drugie umożliwia pracownikom rozwój w formule „on the job”, po trzecie pozwala pracownikom wykazać się odpowiednimi umiejętnościami i potencjałem, co może stanowić dla lidera podstawę do ich awansu, a w końcu pełni też ważną funkcję motywacyjną.
Problematyka skutecznego delegowania i monitorowania zadań oraz zarządzania celami została ujęta w wielu modelach, z których na szczególną uwagę zasługują: technika zarządzania przez wizję, cele lub przez zadania oraz model empowermentu.
1. Kompetencje w procedurze delegowania
2. Procedura delegowania zadań
R1 – zarządzanie przez zadania
R2, R3 – ZPC – zarządzanie przez cele
R4 – ZPW – zarządzanie przez wizję (i autonomię)
3. Empowerment – Sztuka usamodzielniania pracownika i delegowanie odpowiedzialności.
Szkolenie z zakresu motywowanie pracowników w ramach Akademii Excellent Manager dostarczy kadrze menedżerskiej odpowiedzi na pytania: czym jest motywowanie? Jak na przestrzeni ostatnich lat zmieniało się podejście do motywowania pracowników? Jak motywować pracowników zarówno na poziomie globalnych programów motywacyjnych w organizacji jak i codziennych rozmów?
Motywowanie pracowników, często rozumie się jako zachęcenie ich do pracy, pobudzenie w nich chęci do osiągania jak największych wyników i pracy z zapałem.
W tej definicji brakuje jednak kluczowego czynnika, bez którego jedynie zagrzejemy pracowników do pracy inspirującą przemową na maksymalnie dwa dni (w najlepszym wypadku), po czym podobna przemowa będzie potrzebna na nowo. Pomijanym aspektem motywowania z długotrwałym efektem jest zaangażowanie.
To właśnie przywiązanie do firmy i poczucie bycia jej absolutnie niezbędną częścią sprawia, że motywacja pozostaje obecna na stałe.
Według najnowszych badań, motywowanie to wzbudzenie potrzeby udziału w tym wspólnym przedsięwzięciu. Zewnętrzna motywacja, taka, którą właśnie kreują premie, przemowy, bonusy i polecenia, to tylko połowa sukcesu.
To, co naprawdę daje długotrwałe efekty i przyczynia się do prawdziwej zmiany to motywacja wewnętrzna, czyli taka, która wynika z potrzeb pracownika - zaczyna się na poziomie przekonań, objawia zaś w codziennej pracy.
Motywować można ludzi rozkazami, stawiając ich pod ścianą, czy strasząc batem lub zachęcać, nęcić do działania i kusić marchewką. Najlepszy motywator jednak, potrafi wzbudzić wewnętrzną potrzebę działania w drugiej osobie. Moduł Akademii poświęcony motywowaniu pracowników stanowi kompendium wiedzy w zakresie osiągania maksimum motywacji przy jednocześnie wysokim zaangażowaniu.
1. Potrzeby psychologiczne w zarządzaniu i motywowaniu
2. Motywacja 3.0
3. Dobór technik motywacyjnych do potrzeb i priorytetów pracowników.
Dlaczego trudne sytuacje w zespole to obszar, którego nie można ignorować? Jeśli reagowanie zostanie odłożone w czasie, zignorowane bądź gdy po prostu zaniedbanym sytuacjom poświęcone zostanie zbyt mało czasu można spodziewać się szeregu nieprzyjemnych sytuacji, które potrafią eskalować i negatywnie wpływać na zaangażowanie, atmosferę oraz wyniki w zespole.
Bardzo często niewinnie rozpoczynający się konflikt, niedomówienia, błędy komunikacyjne czy też unikanie odpowiedzialności przestaje być problemem jedynie menedżera. Staje się więc problemem całej firmy.
Podczas modułu z zakresu przeciwdziałania oraz reagowania w trudnych sytuacjach menedżerskich poruszone zostaną takie obszary jak m.in. konflikt na linii menedżer-pracownik oraz pracownik-pracownik; Ponadto, poruszony zostanie temat spadku motywacji pracowników oraz sytuacje związane z pogarszającą się atmosferą w zespole. Kolejnym obszarem, który zostanie poruszony i który powoli wypracować sytuację wyjścia z impasu to powstawianie nieformalnych norm utrudniających pracę (np. przyzwolenie na pewne niepożądane zachowania), poczucie niesprawiedliwości u pracowników a także spadek autorytetu menedżera w oczach podwładnych. I wreszcie, omówiony zostanie obszar pogarszania się samopoczucie u menedżera, które jest następstwem trudnych sytuacji (m.in. wzrost napięcia, spadek motywacji i zapału do pracy.
1. Diagnozowanie przyczyn problemów
2. Trudne sytuacje komunikacyjne (związane z egzekwowaniem zadań)
3. Konflikt w zespole
4. Poligon sytuacji trudnych
Excellent Manager Program
Szczegółowy program 5 szkoleń składających się na Excellent Manager Program: Od specjalisty do menedżera, Główne wyzwania menedżera, Praca z pracownikiem, Praca z zespołem, Kompetencje emocjonalne.
Zaufanie budujemy przez działania i spełnione obietnice
Doświadczenie w szkoleniu kadry menedżerskiej liczmy w tysiącach dni szkoleniowych oraz dziesiątkach tysięcy kierowników i menedżerów różnego szczebla. Mieliśmy przyjemność pracować zarówno dla największych polskich firm, międzynarodowych korporacji oraz mniejszych, rodzinnych przedsiębiorstw.
Trenerzy są mocną stroną Akademii Excellent Manager Program
Wieloletni staż menedżerski, doświadczenie trenerskie w prowadzeniu setek dni szkoleniowych dla kadry kierowniczej powoduje, że trenerzy rozumieją wyzwania stojące przed uczestnikami i mogą zaproponować sprawdzone w praktyce rozwiązania.
Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.
Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.
Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.
WikiGamma w formacie video.
Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.
Standardowe informacje z obszaru szkoleń.
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.