Akademia Menedżera
Excellent Manager Program

Akademia Excellent Manager Program

Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.

Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.

Wyzwania stojące przed nowo mianowanym menedżerem

Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.

Wynika to z wyzwań, z którymi mierzy się właśnie awansowany menedżer:

  • Określenie swojej roli w organizacji – wielu menedżerów rozmawiając z przełożonym przyjmuje perspektywę zarządczą, a rozmawiając z pracownikami perspektywę zespołową. Tymczasem powinien postępować odwrotnie, menedżerowi przedstawiać punkt widzenia pracowników, a pracownikom zarządu.
  • Prowadzenie trudnych rozmów pracownikami - rozmowy o podwyżce, awansie, zmianie obowiązków, o trudnościach organizacyjnych i relacyjnych mają swoje punkty krytyczne, punkty zwrotne oraz wymagają jeśli nie doświadczenia w tego typu rozmowach to biegłości w posługiwaniu się odpowiednimi narzędziami.
  • Budowanie nowych relacji – świeżo mianowany menedżer często wywodzi się z zespołu którym ma teraz kierować. To powoduje konieczność ponownego zdefiniowania relacji w zespole. Wraz z awansem menedżer zaczyna także spełniać nowe role w organizacji, które wiążą się z koniecznością budowania relacji z nowymi osobami wewnątrz i poza organizacją.
  • Więcej pracy menedżerskiej mniej operacyjnej – pracownicy mają naturalną tendencję do koncentrowaniu się na tych zadaniach, które wychodzą najlepiej. Trudno przychodzi im delegowania odpowiedzialności na innych. ”Świeży” menedżer łatwiej odnajduje się w pracy operacyjnej niż w tej zarządczej.  By mógł skutecznie pełnić swoją funkcję powinien więcej czasu poświęcaj na pracę z zespołem.
  • Menedżer, ale też lider  - w wielu organizacjach jest oczekiwanie wobec menedżerów, aby aktywnie zajmowali się budowaniem zaangażowania, współodpowiedzialności, nadawaniem sensu pracy poprzez łącznie celów indywidualnych pracowników z firmowymi.
  • Zarządzanie sobą – konieczność szybkiego zdobywania wiedzy i nabywania nowych umiejętności, sprawiają że menedżer może mieć problem z zachowanie równowagi między życiem prywatnym i zawodowym, z radzeniem sobie z emocjami i stresem.

 

Typowe błędy nowego menedżera

Dla kogo przeznaczony jest Program Excellent Manager (Akademia Menedżera):

  • Specjaliści i eksperci przygotowujący się do roli menedżera
  • Osoby na stanowiskach kierowniczych z niewielkim doświadczeniem, chcący uporządkować swoją wiedzę i umiejętności
  • Menedżerowie z dłuższym stażem chcący poznać nowe trendy i praktyczne narzędzia pomocne w zarządzaniu

Co nas wyróżnia:

  • Zajęcia w ramach Programu prowadzą doświadczeni menedżerowie dzielący się praktyczną wiedzą i doświadczeniem
  • Zasada Evidence-based, co oznacza, że wiedza którą przekazujemy oparta została na rozwiązaniach i narzędziach sprawdzonych w praktyce
  • Dogodne terminy i krótki czas zrealizowania pełnego cyklu Programu
  • Możliwość dalszego rozwoju kompetencji uczestników w ramach licznych szkoleń specjalistycznych i kontynuacji na II stopniu Programu (Excellent Leader Program)
  • Program zajęć współtworzą uczestnicy (ankieta oczekiwań przed rozpoczęciem każdej edycji)
  • Grupy liczące maksymalnie 12 osób

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza
Program
Szczegółowy program 5 szkoleń składających się na Excellent Manager Program: Od specjalisty do menedżera, Główne wyzwania menedżera, Praca z pracownikiem, Praca z zespołem, Kompetencje emocjonalne.
Doświadczenie
Doświadczenie w szkoleniu kadry menedżerskiej liczmy w tysiącach dni szkoleniowych oraz dziesiątkach tysięcy kierowników i menedżerów różnego szczebla. Mieliśmy przyjemność pracować zarówno dla największych polskich firm, międzynarodowych korporacji oraz mniejszych, rodzinnych przedsiębiorstw.
Trenerzy
Wieloletni staż menedżerski, doświadczenie trenerskie w prowadzeniu setek dni szkoleniowych dla kadry kierowniczej powoduje, że trenerzy rozumieją wyzwania stojące przed uczestnikami i mogą zaproponować sprawdzone w praktyce rozwiązania.

Zobacz w dziale:

W świecie zmian – najpierw reaguje człowiek, potem organizacja

Zwykliśmy uważać, że na emocje nie ma miejsca w pracy. Przyzwyczailiśmy się myśleć, że emocje kolidują z profesjonalnych podejściem w przywództwie, pracy zespołowej i w praktyce. Ale emocje były, są i będą obecne w każdej organizacji, w każdym biznesie i w każdym dziesięcioleciu. I chociaż od zawsze oddziaływały na każdy obszar biznesu, od badań i rozwoju, poprzez zarządzanie, wytwarzanie i dostarczanie produktów i usług, aż po rozwój pracowników, woleliśmy uznawać je za aspekt prywatny, na który trudno znaleźć miejsce w pracy.

Bezpieczeństwo psychologiczne jako fundament organizacji uczącej się, adaptującej się do zmian i uwalniającej potencjał

Bezpieczeństwo psychologiczne tworzy środowisko sprzyjające podejmowaniu ryzyka interpersonalnego. Można je ukształtować poprzez działania menedżerskie z zespołem, budowanie świadomości u samych pracowników oraz poprzez inicjatywy realizowane przez zespół jako zbiorowość (bez udziału menedżera).

Większość menedżerów, pracowników w obecnej sytuacji mówi jak wiele zmian dotknęło każdego z Nas w ostatnich kilku Covidowych miesiącach. Wiele organizacji zastanawia się jak dalej ułożyć procesy rozwojowe i strategiczne w firmie by przyniosły pożądane efekty realizując jednocześnie cele strategiczne.

Akademia Menedżera
Excellent Manager Program

Około 40% osób nowo mianowanej kadry menedżerskiej, poprzednio nie pracujących na stanowiskach związanych z kierowaniem pracą innych, ponosi niepowodzenie w ciągu pierwszego półtora roku po awansie, a co czwarta z nich dobrowolnie składa rezygnację.

Excellent Leader Program

Excellent Leader Program dostarcza tych kompetencji poprzez następujące szkolenia: Zaangażowanie, Obniżanie rotacji, Zaufanie i empowerment, Tworzenie przestrzeni na leadership, Zwinność w prowadzeniu zespołu.

Excellent Leader Program dostarcza tych kompetencji poprzez następujące szkolenia: Zaangażowanie, Obniżanie rotacji, Zaufanie i empowerment, Tworzenie przestrzeni na leadership, Zwinność w prowadzeniu zespołu.

Miarą gotowości firmy na zmiany jest accountability każdego z jej pracowników

Ludzie stawiający się w roli ofiary otaczającej rzeczywistości, usprawiedliwiają swoją niemoc, tłumaczą swój brak efektywności i próbują racjonalizować kiepskie wyniki. Tym samym, w sposób nieświadomy, hamują swój własny rozwój. Natomiast osoby, które przyjmują na siebie odpowiedzialność koncentrują się na pokonywaniu przeszkód, radzeniu sobie z problemami i osiąganiu lepszych wyników.

„Jak nie wiadomo co zrobić, to wiesz co zrobić”

Koncepcja Learning Agility łączy w sobie umiejętność zwinnej adaptacji do zmieniających się warunków z umiejętnością zwinnego uczenia się i szybkiego przekładania nabytej wiedzy na nowe działania w nowej rzeczywistości. Akademia Learning Agility odpowiada na bieżące i przyszłe wyzwania pracy w środowisku VUCA.

MATERIAŁY I INFORMACJE

szkolenia miękkie
Szkolenia miękkie

Najnowsza lista szkoleń miękkich.

Pobierz
szkolenia twarde
Szkolenia twarde

Pobierz listę szkoleń twardych (eksperckich).

Pobierz
Folder informacyjny
Folder informacyjny

Dowiedz się o nas więcej.

Pobierz
Gamma w mediach

Zobacz co piszą o nas media.

Zobacz

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza