Reguła SMART
Reguła SMART to jedna z metod określania celów. Metoda ta wskazuje kierunek, który chcesz osiągnąć i zwiększa szanse realizacji wyznaczonego celu.

Reguła SMART to jedna z metod określania celów. Metoda ta wskazuje kierunek, który chcesz osiągnąć i zwiększa szanse realizacji wyznaczonego celu. Ponieważ kierownicy projektów zajmują się każdym aspektem zadania od początku do końca, ustalenie ich celów zgodnie z zasadami określonymi przez SMART ma kluczowe znaczenie dla sukcesu projektu.
SMART to jednocześnie akronim, który opisuje cechy, jakie powinien posiadać dobrze określony cel. Są nimi:
- S (smart) – sprecyzowany
Cel powinien być sprecyzowany, jasno określony i zrozumiały. - M (measurable) – mierzalny
Cel powinien mieć możliwe do zmierzenia efekty podczas każdego etapu jego realizacji. - A (achievable) – osiągalny
Cel powinien być możliwy do osiągnięcia, zrealizowania przez daną osobę. - R (relevant) – istotny
Cel powinien być ważnym krokiem dla firmy ale także mieć znaczenie dla osoby, która go realizuje. - T (time-oriented) – określony czasowo
Cel powinien mieć określony zakres czasowy, w jakim zostanie zakończony.
Zarządzanie zmianą w wymagającej rzeczywistości VUCA
Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako “świat VUCA”. VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny:…Lider Transformacyjny - przywództwo przyszłości
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej