Co wyzwala fascynację i jak firmy oraz ludzie te wyzwalacze wykorzystują w swoich pomysłach? Co sprawia, że niektóre osoby przyciągają twoją uwagę, a inne nie? Dlaczego zapamiętujesz niektóre marki, a o reszcie zapominasz? W jaki sposób w obecnych czasach przywódcy, przyjaciele, czy członkowie rodziny przekonują cię do zmiany zachowania?
Fascynacja: najsilniejsza metoda wpływania na podejmowanie decyzji. Jest znacznie bardziej przekonująca niż marketing, reklama i wszystkie inne metody komunikacji. A wszystko opiera się na siedmiu uniwersalnych wyzwalaczach: pożądaniu, tajemniczości, niepokoju, prestiżu, władzy, występności i zaufaniu.
Fascynacja odgrywa rolę w każdym sposobie podejmowania decyzji, poczynając od wyboru marek, a kończąc na piosenkach, które zapamiętujemy; od wyboru partnera życiowego, po pracowników, których zatrudniamy. I przez aktywowanie odpowiednich wyzwalaczy, możemy sprawić, że wszystko stanie się fascynujące.
Aby odkryć i wyjaśnić nieodparty wpływ fascynacji, Sally Hogshead zagłębia się w techniki marketingu, studia behawioralne i społeczne, precedensy historyczne, neurobiologię i antropologię ewolucyjną, a także przeprowadza obszerne wywiady i badania na tysiącach ludzi, aby poznać od podszewki wszystkie wzorce wpływające na to dlaczego i w jaki sposób pewne rzeczy przyciągają naszą uwagę bardziej od innych.
Hogshead wyjaśnia między innymi jak sportowcy olimpijscy podlegają podobnym obsesjom co fetyszyści oraz dlaczego słynny program „Just Say No” wpłynął na nadużywanie narkotyków wśród młodzieży, aktywując ten sam syndrom „zakazanego owocu” co katalog Victoria’s Secret.
Mamy siedem potencjalnych wyzwalaczy fascynacji i każdy z nich prowadzi do innego stylu komunikacji i relacji. Im trafniej zidentyfikujesz swoje wyzwalacze zgodne z twoją osobowością i w bardziej inteligentny sposób nad nimi popracujesz, tym bardziej wpływowy stanie się twój przekaz.
Książka została podzielona na trzy części: „Fascynuj albo giń – fascynujesz albo giniesz” – dyskusja o tym, czym jest fascynacja i dlaczego jest tak ważna, „Siedem wyzwalaczy fascynacji – poznaj swój nowy arsenał: pożądanie, tajemniczość, niepokój, prestiż, władzę, występność i zaufanie” – omówienie każdego z nich, „Plan Ataku Fascynacji – w jaki sposób uczynić Twoje komunikaty bardziej fascynującymi” – wyjaśnia, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę, aby świadomie i w strategiczny sposób wpływać na większą fascynację różnymi rzeczami.
Najnowsza wersja książki stanowi przewodnik, który odkrywa przed nami najskuteczniejsze metody przyciągania uwagi i wpływania na zachowanie oraz pokazuje, jak sprawić, aby klienci nie mogli się oprzeć firmom, naszym produktom, czy pomysłom.
Czasem świadomie, a czasem w zupełnej nieświadomości każdy z nas używał wyżej wymienionych wyzwalaczy w swoim życiu. Pytanie jednak brzmi: czy używamy tych odpowiednich, czy wykorzystujemy je w prawidłowy sposób, aby osiągnąć pożądane rezultaty? Przeczytaj książkę „Zafascynuj ich”, a się dowiesz.