Zaczynaj od dlaczego

Gamma - Zaczynaj od dlaczego

    Każdego dnia przyjmujemy różne założenia, a decyzje które podejmujemy i problemy, które rozwiązujemy często się na nich opierają. Musimy być jednak ostrożni w kwestii tego, co wydaje nam się, że wiemy – to tzw. dostrzeganie prawdy.

    Książka „Zaczynaj od dlaczego” uczy nas, że istnieją dwa sposoby na to, aby wpłynąć na ludzkie zachowanie: manipulacja i inspiracja.

    Techniki manipulacyjne są często używane w sprzedaży i marketingu. Najbardziej powszechne przykłady to: obniżanie ceny produktu, promocje, wywoływanie strachu, aby zmusić klientów do zakupu w danym momencie i tak dalej. Wiele z tych strategii działa i dlatego tak wielu ludzi i firm z nich ciągle korzysta. Jednak często odbywa się to ich kosztem, szczególnie jeśli obniżamy ceny i potem firma ma przez to kłopoty. Techniki manipulacyjne nie prowadzą do długotrwałego sukcesu. Nie są one źródłem lojalności, ponieważ prowadzą do transakcji.

    Istnieje pewna grupa ludzi, która ma mocny wpływ na innych, ponieważ ich inspiruje. Takie osoby korzystają ze wzorca, który Simon Sinek nazywa Złotym Kołem (ang. The Golden Circle). Jako profesjonalista, masz szansę osiągnąć w życiu znacznie więcej, kiedy zaczniesz zadawać sobie pytanie: dlaczego. Złote Koło oferuje alternatywną perspektywę dla istniejących założeń i wyjaśnia ona dlaczego niektórzy przywódcy i organizacje mają znacznie większy wpływ, niż pozostali.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.

    Zobacz też:



    Wszystkie firmy wiedzą CO robią. Wiedzą jakie produkty oferują klientom i sprzedają. Niektórzy ludzie i firmy wiedzą także JAK robią to, co robią. JAK jest unikalną propozycją sprzedaży. Niewiele osób jest jednak w stanie powiedzieć DLACZEGO robią to, co robią. DLACZEGO jest naszym celem, przyczyną, czy przekonaniem – powodem, dla którego wstajemy codziennie z łóżka.

    Wiele organizacji i przywódców zaczyna od pytania CO, JAK, a potem DLACZEGO. Jednak najbardziej wpływowe i inspirujące jednostki robią rzecz zupełnie przeciwną – zaczynają od DLACZEGO (cel), następnie JAK, a na koniec CO (pytanie rzeczowe). Ludzie nie kupują tego, CO robisz, ale z jakiego powodu, DLACZEGO.

    W książce „Zaczynaj od dlaczego”, Simon Sinek wspomina postać Samuela Langleya, który pracował nad wynalezieniem samolotu, miał konkretny cel, ale nie odpowiedział sobie na pytanie DLACZEGO. Zdefiniował swój cel, którym było zbudowanie samolotu pod kątem pytania CO. Chciał bogactwa i sławy, takiej jak Thomas Edison czy Alexander Graham Bell. Z drugiej strony, bracia Orville i Wilbur Wright nie posiadali takich funduszy, jak Langley. Ale określili sobie pytanie DLACZEGO. Wiedzieli DLACZEGO ważne jest, aby zbudowali ten samolot.

    Bracia Wright zdawali sobie sprawę, że jeśli uda im się opracować model samolotu, mogą zmienić świat. Wyobrazili sobie, jak mogą skorzystać z tego inni ludzie. Czy teraz widać różnicę pomiędzy tymi postaciami a Langleyem? Oni mieli motyw, w który głęboko wierzyli. Pomimo, że znajdowali się na przegranej pozycji, skończyli jako zwycięzcy. Zainspirowali innych do działania, ponieważ ani przez chwilę nie zwątpili w to, co robią, a nie dlatego, że manipulowali innymi, żeby zdobyć pieniądze.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza