Większość decyzji o zakupie opiera się na zaufaniu i poczuciu pewnej więzi z osobą bądź produktem. Branding jest znacznie ważniejszy od marketingu i sprzedaży, dlatego nie powinniśmy tracić na nie czasu kosztem rozwoju marki. W życiu, tak jak w biznesie, branding jest bardziej efektywny, zrównoważony i ma silniejszą pozycję od marketingu.
Dlatego też posiadanie silnej, autentycznej marki osobistej to ważny czynnik, szczególnie w obecnym wirtualnym świecie. Staje się on coraz istotniejszy i stanowi klucz do sukcesu osobistego. Branding osobisty to strategia, która przyczyniła się do sukcesu najpotężniejszych ludzi na świecie, mowa tu między innymi o Oprah Winfrey, Michaelu Jordanie, Richardzie Bransonie, czy Billu Gatesie. Dlatego tak ważne jest, abyśmy sami stali się naszą własną marką i zostali CEO naszego życia.
Każdy z nas ma w sobie branding osobisty, ale wiele osób nie jest tego świadomych, przez co nie zarządzają nim w sposób strategiczny, efektywny i konsekwentny. Powinniśmy przejąć kontrolę nad naszą marką i jej przekazem i zacząć wpływać na to, jak inni nas postrzegają. Hubert Rampersad, za pomocą swojego podręcznika, przedstawia nam przełomową i zaawansowaną formułę oraz plan jej tworzenia, wdrożenia w życie oraz pielęgnowania. Dzięki temu wykreujemy autentyczną, wyróżniającą się na tle innych, spójną i przejrzystą markę osobistą.
Książka została podzielona na dwie części: „Autentyczny branding osobisty”, w której autor przedstawia jego model, uczy, jak wyznaczać i formułować swoje osobiste ambicje, tworzyć swoją osobistą markę, rozwijać ją oraz wprowadzić jedność z samym sobą; „Autentyczny branding firmowy” zawiera rozdziały o bardzo podobnej strukturze, jednak autor skupia się tu na ambicjach firmy i pomaga uzyskać jedność z marką firmową.
Podręcznik oferuje nowy sposób na zdefiniowanie, sformułowanie i zastosowanie zrównoważonej, silnej, autentycznej i spójnej tożsamości naszej firmy. To systematyczna analiza wielu czynników, prowadząca do zwiększenia samoświadomości, szczęścia, zapewniająca sukces w marketingu. Opiera się na nowych modelach, wskazówkach i narzędziach, sprawdzonych przez autora w praktyce.
Dzięki nabytej wiedzy krok po kroku odkrywamy nasze wartości, nadzieje, marzenia i aspiracje.
To przewodnik pokazujący jak budować naszą markę osobistą i przede wszystkim, jak w przekonujący sposób zaprezentować tę markę światu. Jeśli stanie się on częścią naszego życia codziennego, łatwiej będzie nam integrować się z otaczającym światem i zaczniemy odnosić więcej sukcesów.
Dzięki pozytywnemu podejściu pomożemy też naszej firmie w jej dalszym rozwoju. Warto jednak pamiętać, aby nasza marka przede wszystkim odzwierciedlała nasz prawdziwy charakter i cele życiowe. Dzięki autentycznej postawie zaczniemy przyciągać odpowiednich ludzi i zwiększymy szanse na wykorzystanie naszych możliwości do maksimum.
Hubert Rampersad ma talent do analizy ważnych kwestii i przelewania tego na papier. Czterostopniowy model przedstawiony w jego książce sugeruje, jak przekształcić nasze pomysły związane z rozwojem osobowości w coś bardzo konkretnego i praktycznego.
Modele umysłowe i przyporządkowane im pytania badawcze pomogą nam określić, w jakim miejscu znajdujemy się dzisiaj, dzięki czemu łatwiej będzie nam dotrzeć do miejsca, w którym chcemy się znajdować w przyszłości. Ta lektura umożliwi nam wdrażanie wykreowanych pomysłów w życie.