Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.
Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z którymi muszą zmierzyć się menedżerowie, stosując schemat polegający na zadawaniu pytania i udzielaniu odpowiedzi, składającej się z profesjonalnych wskazówek. Są one podparte kilkoma najważniejszymi punktami, w których autorzy zwracają uwagę na konkretne formy rozwiązania problemu. W tych punktach zawierają oni najważniejsze pytania, jakie należy sobie zadać oraz pomysły, jakie powinny być brane pod uwagę w tej kwestii. Skutkiem tego jest dokładny opis odpowiedniej reakcji, zawierający uwagi dotyczące wszystkich aspektów sytuacji, a także profesjonalną poradę od profesjonalistów, którzy używają takiej strategii w swojej pracy.
Oprócz wcześniej wspomnianych pytań, odpowiedzi i punktów stanowiących wskazówki dla czytelników, autorzy oferują nam również wiedzę uzupełniającą, aby móc przyjrzeć się problemom z różnych perspektyw. Na przykład, kiedy omawiana jest potrzeba uczestnictwa firmy w programie mentorskim, dołączony zostaje paragraf o tytule: „Worth Repeating: Mentor Up”. Autorzy piszą w nim, że „Intel i kilka innych dużych firm wprowadziły programy mentorskie, dzięki którym starsi menedżerowie mogą dowiedzieć się z pierwszej ręki o nowych strukturach organizacji i uzyskać pewność siebie typową dla następnego pokolenia menedżerskiego”. Takie przykłady z życia codziennego uczą czytelników pewnych standardów, które mogą wdrożyć do swoich własnych działań biznesowych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Firma Gamma sp. j. zaprasza na
szkolenie z Design Thinking. Szkolenie prowadzone jest metodą warsztatową, gdzie uczestnicy zostaną przeprowadzeni przez cykl Design Thinking. Dzięki temu, mogą oni od razu przećwiczyć idee Design Thinking, co pozwala na szybsze wdrożenie tej metodyki w praktykę zawodową. Szkolenie jest przeznaczone dla pracowników działu HR. Zobacz również:
szkolenie zarządzanie projektami,
szkolenia dla menedżerów.
Kolejnym przykładem informacji uzupełniających w książce „The HR Answer Book” jest paragraf „Better Forgotten”. Poświęcony jest historii firmy, która popełniła fundamentalny hr-owy błąd, wybierając nieodpowiednią taktykę przy podejmowaniu bardzo istotnej decyzji. W opowiadaniu pod tytułem „Better Forgotten: What Were Those Survey Results?” autorzy przedstawiają czytelnikom scenariusz, gdzie pracownik średniego szczebla zatrudnił konsultanta z zewnątrz, aby zaprojektował i dowodził ankietą badającą opinie pracowników. Kiedy zebrano wszystkie wyniki i wysłano je do głównych menedżerów, a następnie zorganizowano firmowe spotkanie, na którym chciano stworzyć plan działania, ostatecznie nic nie zostało zrobione. Następnym razem, kiedy przeprowadzono kolejną ankietę, odpowiedziało na nią tylko 5 procent pracowników.
Omawiając proces rekrutacji pracowników, autorzy zaopatrują czytelników w dokładne opisy najlepszych sposobów na znalezienie dobrych kandydatów, przeprowadzanie rozmów kwalifikacyjnych, tworzenie testów i projektowanie przyciągających uwagę ofert pracy.
Dodatkowo, stworzyli oni sekcję z narzędziami i szablonami, na przykład z pytaniami, które menedżerowie HR powinni zadać kandydatom przed rozmową wstępną, ze wzorem dziennika, w którym należy zapisywać przebieg procesu rekrutacyjnego, z kwestionariuszem końcowej rozmowy rekrutacyjnej, a także z wieloma innymi pomocnymi dokumentami, które mogą stanowić punkt wyjścia dla spójnego systemu zarządzania HR. Dzięki przedstawieniu tak wielu narzędzi i strategii, „The HR Answer Book” stanowi wygodny punkt odniesienia, zaopatrując menedżera w niezbędną wiedzę i umiejętności, które pomogą mu radzić sobie z wieloma typowymi, jak i nieprzewidzianymi sytuacjami, pojawiającymi się w codziennej pracy w zarządzie oraz w relacjach z pracownikami firmy.
Książka nie oferuje jedynie bezpośrednich rozwiązań związanych z relacjami międzyludzkimi w miejscu pracy, ale także podsuwa konkretne pytania, które powinny być brane pod uwagę, jeśli chcemy osiągnąć lepsze wyniki w czasach kryzysu. Autorzy prezentują swoją wiedzę wykorzystując prosty format, dzięki którym odwoływanie się do treści książki nie wymaga żadnego wysiłku. Liczne wtrącenia w sekcji z bieżącymi odniesieniami do życia codziennego sprawiają, że książka uznawana jest za istotne źródło umożliwiające doprowadzenie firmy do perfekcji pod niemal każdym względem.