Siła nawyku

Gamma - Siła nawyku

    Młoda kobieta wchodzi do laboratorium. W przeciągu ostatnich dwóch lat zmieniła ona praktycznie każdy aspekt swojego życia. Rzuciła palenie, przebiegła maraton i awansowała w pracy. Neurolodzy odkryli, że wzorce wewnątrz jej mózgu uległy diametralnej zmianie.

    Handlowcy należący do grupy Procter & Gamble badają filmiki, na których ludzie ścielą swoje łóżka. Desperacko próbują znaleźć sposób na sprzedanie nowego produktu o nazwie Febreze, który prawdopodobnie zostanie uznany za największą klapę w historii firmy. Nagle, jeden z nich odkrywa prawie niedostrzegalny wzorzec i przy małej zmianie w strategii reklamowej, zarabiają na Febreze miliard dolarów w ciągu roku.

    Nieznany dotąd przez nikogo prezes przejmuje jedną z największych firm w Ameryce. Jego pierwszym poleceniem jest zajęcie się jednym, konkretnym wzorcem wśród jego pracowników – ich podejściem do bezpieczeństwa w miejscu pracy – i wkrótce firma Alcoa podbija Giełdę Papierów Wartościowych w Nowym Jorku.

    Co łączy tych wszystkich ludzi? Osiągnęli oni sukces skupiając się na wzorcach kształtujących każdy aspekt naszego życia. Udało im się dzięki zmianie nawyków.
    W książce „Siła nawyku” reporter uhonorowany nagrodą New York Timesa zabiera nas w podróż po ekscytujących odkryciach naukowych, które wyjaśniają, skąd biorą się nawyki i jak można je zmienić. Dzięki wnikliwej inteligencji i umiejętności tworzenia ciekawych tekstów wykorzystując mnóstwo informacji naukowych, Duhigg próbuje na nowo zrozumieć naturę ludzką i potencjał, jaki w niej drzemie.

    Książka została podzielona na trzy części: „Nawyki jednostek (Pętla nawyku: jak działają nawyki; Zachcianki mózgu: jak wykształcić nowe nawyki; Złota Zasada zmiany nawyku: dlaczego zachodzi transformacja”, „Nawyki skutecznych organizacji (tu między innymi: Starbucks i nawyk sukcesu: kiedy siła woli staje się automatyczna; Siła kryzysu: jak liderzy tworzą nawyki wskutek wypadków i planowania)”, „Nawyki w społeczeństwie (Kościół w Saddleback i bojkot autobusów w Montgomery: jak powstają ruchy społeczne; Neurologia wolnej woli: czy jesteśmy odpowiedzialni za własne nawyki?)”.

    Dzięki lekturze dowiadujemy się, między innymi, dlaczego niektórym ludziom i firmom tak trudno wprowadzić zmiany pomimo lat prób, a innym udaje się to zrobić w jeden dzień.

    Odwiedzamy laboratoria, w których neurolodzy odkrywają cały proces działania nawyków i gdzie dokładnie rozmieszczone są one w naszych mózgach. Odkryjemy, jak te odpowiednie nawyki przyczyniły się do sukcesów takich osób jak Michael Phelps (pływak z medalem olimpijskim), Howard Schultz (prezes Starbucksa), czy obrońca praw człowieka, Martin Luther King Jr. Zagłębiamy się w politykę firmy Procter & Gamble, supermarkety Target, szatnie graczy NFL oraz największe amerykańskie szpitale, aby pokazać, jak wdrażanie odpowiednich nawyków przyczyniło się do zyskania miliardów dolarów i ustanowiło granice pomiędzy sukcesem i porażką, życiem i śmiercią.

    Najważniejszy przekaz tej książki jest taki: kluczem do regularnych ćwiczeń, utraty wagi, wychowania wspaniałych dzieci, byciem bardziej produktywnym, budowaniem rewolucyjnych przedsiębiorstw i prowadzeniem ruchów społecznych oraz osiągnięcia sukcesu jest zrozumienie, jak działają nawyki.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Książka autorstwa Setha Godina zachęca do tego, aby wprowadzić do swojego życia pewien wyjątkowy element – nazywany fioletową krową. Prostota tego przekazu odkrywa głębszy sens lektury: fioletowa krowa jest niczym innym, jak pewnym celem marketingowym i biznesowym, motywującym do działania i do tworzenia produktów oraz usług, które są atrakcyjne i wyróżniające się na tle innych.Podtytuł książki brzmi: „Zmień się i...
    Historia upadku funduszu hedgingowego LTCM (Long Term Capital Management) zostaje opowiedziana po raz kolejny w książce Rogera Lowensteina, zatytułowanej „When genius failed: the rise and fall of Long Term Capital Management” i pozwala czytelnikom na wyciągnięcie pożytecznych wniosków, dzięki którym mogą lepiej zadbać o finanse swojej firmy.Fundusz ten prowadzony był przez grupę naukowców uhonorowanych Nagrodą Nobla z dziedziny ekonomii, którzy...
    Często słyszy się, że wymiana pracownika może kosztować firmę nawet dwa razy tyle, ile wynosiło jego roczne wynagrodzenie – ale czy zdawałeś sobie sprawę, że utrata kluczowego pracownika w nieodpowiednim momencie może kosztować nawet miliardy dolarów? Książka „Love’em or Lose’em” opowiada historię Johna, inżyniera osiągającego świetne wyniki, który dokonał ważnego odkrycia technologicznego i starał się otrzymać 15% podwyżki. Kiedy prośba...
    Menedżerowie HR i inni specjaliści w tej dziedzinie muszą wiedzieć, co robić w trudnych sytuacjach dotyczących swoich pracowników, dyscypliny czy zwolnień. Aby pomóc osobom pracującym w dziale zasobów ludzkich, specjaliści Shawn Smith i Rebecca Mazin opracowali 200 typowych i dokuczliwych pytań, z którymi takie osoby najczęściej spotykają się w swojej codziennej pracy.Książka „The HR Answer Book” omawia wiele problemów, z...
    „17 śmiertelnych błędów szefa” nie zalicza się do typowych lektur dla menedżerów. Jej autor, Rafał Szczepanik, trener z firmy szkoleniowej „Training Partners”, postanowił stworzyć pierwszą sensacyjną powieść menedżerską. Oznacza to, że książka z dziedziny zarządzania posiada cechy prawdziwego kryminału. Rozpoczyna się ona słowami: „3:49, 3:48, 3:47 – cyfry na wyświetlaczu metalowego, srebrzystego zegara nieubłaganie zbliżały się do zera. Janusz Czerwiński,...

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza