Książka ukazuje wpływ reklamy na nasze życie codziennie. Jej autor opisuje najczęściej spotykane mechanizmy, opierając się na teoriach współczesnej psychologii oraz na najnowszych badaniach z zakresu psychologii, marketingu, zachowań konsumenckich.
Używa przystępnego języka i wzbogaca omawiane tematy o historie i anegdoty, wynikające z jego własnych doświadczeń w obszarze psychologii społecznej. W jasny i przejrzysty sposób objaśnia nawet te najbardziej skomplikowane terminy i koncepcje.
Książka składa się z 7 rozdziałów:
- „Reklama – co może, a czego nie może”
- „Ogólne determinanty skuteczności reklamy”
- „Procesy poznawcze”
- „Nastrój i emocje”
- „Człowiek w reklamie”
- „Zachowania konsumenckie”
- „Reklama polityczna i społeczna”
To idealna lektura dla wszystkich osób zainteresowanych reklamą (a także jej twórców), marketingiem i naukami humanistycznymi: zarówno tych, którzy świadomie kupują rzeczy promowane w telewizji i prasie oraz tych, którzy żyją w przekonaniu, że są odporni na ten rodzaj medialnej manipulacji.
Ukazane zostały kulisy dużych kampanii reklamowych, a autor opisał wszystkie chwyty marketingowe (opierające się na sztuczkach psychologicznych), które zostały w nich użyte. Poruszony został też wątek świata polityki i sposób, w jaki osoby z tego kręgu kreują swój wizerunek publiczny.
Czytelnicy poznają też główne czynniki wpływające na skuteczność reklamy. Na początku jej twórcy ustalają grupę docelową, do której skierowany będzie dany produkt.
Kolejnym ważnym aspektem jest to, jak często reklama pojawia się w telewizji lub jakie są jej wymiary w gazetach. W przypadku prasy, jej treść powinna zostać zapisana w odpowiedni sposób – przy użyciu chwytliwego języka, który sprawi, że przykuje uwagę odbiorcy i zadziała na jego wyobraźnię. To oraz wiele innych przydatnych informacji autor przekazuje czytelnikom w ciekawy i humorystyczny sposób.