Autor książki udowadnia, że ekonomia, pomimo swojej precyzyjności, potrzebuje wsparcia ze strony nauk społecznych, a mianowicie psychologii. W swojej książce omawia najważniejsze zagadnienia związane z psychologią ekonomiczną, a ponadto objaśnia terminy i teorie w obszarze: ekonomii behawioralnej, neuroekonomii, czy teorii gier.
Książka składa się z 10 rozdziałów:
- „Między ekonomią a psychologią. Wprowadzenie do psychologii ekonomicznej” – wprowadza ogólne terminy i pojęcia oraz wyjaśnia różnice pomiędzy podejściem behawioralnym a klasycznym modelem ekonomicznym
- Racjonalność i nieracjonalność zachowań ekonomicznych”
- „Podejmowanie decyzji finansowych” – autor wyjaśnia m.in. czemu nie zgadza się z popularnym mitem dotyczącym udziału emocji podczas podejmowania takich decyzji – według niego są one ważnym czynnikiem mającym wpływ na cały proces
- „Dzieci w świecie ekonomii. Socjalizacja ekonomiczna”
- „Psychologia pieniądza”
- „Codziennie zachowania ekonomiczne: oszczędzanie, ubezpieczanie się, płacenie podatków”
- „Zachowania na rynkach finansowych. Psychologia giełdy”
- „Wartości moralne i społeczne w zachowaniach ekonomicznych”
- „Zachowania w grach ekonomicznych”
- „Neuroekonomia i neuromarketing”
Napisana jest językiem umożliwiającym zrozumienie trudnych zagadnień nie tylko specjalistom w dziedzinie, ale także przeciętnemu człowiekowi. Wyjaśniane są one w oparciu o teorie psychologiczne, a także liczne przykłady, ukazujące świat ekonomiczny z praktycznej perspektywy. Dotyczą one oszczędzania, ubezpieczeń, giełdy.