Psychologia Ekonomiczna

Podręcznik ten opisuje wszystkie najważniejsze zjawiska w obrębie ekonomii i psychologii oraz pokazuje, ile te dwie dziedziny mają ze sobą wspólnego i jak często się zazębiają.
Książka dzieli się na dwie części: ogólną i szczegółową. Autorami poszczególnych rozdziałów są specjaliści w zakresie psychologii ekonomicznej (m.in. Bartłomiej Dzik, Tomasz Zaleśkiewicz, Gerrit Antonides, Andrzej Falkowski).
Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie: szkic tła historycznego, eksperyment w psychologii i ekonomii, psychologia ekonomiczna i ekonomia behawioralna, psychologia (makro)ekonomiczna oraz przyszłość tej dziedziny.
Kolejne rozdziały dotyczą następujących tematów:
- problem racjonalności podmiotów ekonomicznych,
- percepcja działań ekonomicznych,
- oczekiwania ekonomiczne,
- własność i posiadanie,
- psychologia pieniądza,
- dobrostan ekonomiczny i psychologiczny,
- altruizm i obdarowywanie,
- dylematy społeczne,
- socjalizacja ekonomiczna dzieci i dorosłych.
Druga natomiast opisuje dziedziny powiązane głównie z makroekonomią:
- przedsiębiorczość i ryzyko, behawioralne finanse, psychologiczne podstawy marketingu, reklama i jej wpływ na zakupy, kupowanie – decyzje konsumenckie, negocjowanie, płacenie podatków, oszczędzanie, ubezpieczanie się oraz hazard.
Po lekturze książki znacznie łatwiejsze stanie się zrozumienie pewnych psychologicznych działań ekonomicznych. Autor zwraca uwagę na to, że działania te nie dotyczą pojedynczych jednostek, ale podmiotów gospodarczych.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Podstawą efektywnej pracy zespołu jest skuteczna komunikacja. Poznaj zasady i narzędzia ułatwiające komunikację. Odważniej i efektywniej buduj relacje biznesowe. Zapraszamy do wzięcia udziału w szkoleniach: komunikacja w biznesie szkolenie, szkolenie z asertywności, szkolenie - motywacja.Zaawansowane techniki sprzedaży B2B
Dziś jeśli nie zrozumiesz biznesu klienta to zostanie ci wyłącznie gra ceną – spirala rabatów. Alternatywą jest nowoczesna sprzedaż B2B – 3 graczy, którzy zwykle…Sprzedaż narracyjna
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej