Najlepsi menedżerowie świata mają tak naprawdę mało cech wspólnych. Różni ich płeć, wiek, pochodzenie. Mają całkowicie odmienne style pracy i skupiają się na innych celach. Jednak pomimo licznych różnic, mają oni jedną rzecz wspólną: nie mają oni żadnego problemu ze złamaniem dosłownie każdej zasady ustanowionej przez konwencjonalną mądrość. Najbardziej „powszechna” wiedza o tym, jak zarządzać pracownikami jest zupełnie pomijana. Jeśli chcemy osiągnąć sukces w roli menedżera, musimy skończyć z przestrzeganiem odgórnie narzucanych reguł postępowania.
Oparta na szczegółowych wywiadach przeprowadzonych na 80 000 menedżerach z 400 firm, „Po pierwsze: złam wszelkie zasady” pokazuje, że najlepsi światowi menedżerowie łamią praktycznie każdą konwencjonalną „zasadę” praktyk zarządzania. Niektórzy z nich obejmowali kierownicze stanowiska, niektórzy stanowili organ nadzorczy. Niektórzy pracowali w firmach z rankingu Fortune 500, a inni zarządzali małymi, rozwijającymi się przedsiębiorstwami. Niezależnie w jakiej znajdowali się sytuacji, menedżerowie, którzy ostatecznie zostali wybrani do tego doświadczenia to byli ci, którym udało się przekształcić talent każdego z pracowników w niesamowite wyniki w pracy.
W swojej książce, Buckingham i Coffman wyjaśniają, dlaczego wyjątkowi menedżerowie wybierają swoich pracowników na podstawie ich talentu, a nie doświadczenia, inteligencji, czy determinacji. Skupiają się na rozwoju ich mocnych stron, a nie zwalczania słabości. Odpowiednio dopasowują podwładnych do swoich organizacji.
Autorzy zaznaczają, że odpowiednia informacja zwrotna powinna być regularna i przydatna. Sześciomiesięczna lub roczna ocena wyników podwładnych nigdy nie powinna być dla nich zaskakująca. Idealna liczba spotkań różni się pomiędzy różnymi branżami i przedsiębiorstwami, ale jeśli menedżerowie widują swoich pracowników podczas spotkań w cztery oczy co najmniej raz w miesiącu i zgadzają się w kwestii celów, sukces może być mierzony z większą łatwością. To również zapewnia otwartą komunikację, dzięki czemu zespół lepiej ze sobą współpracuje .
Na obecnym rynku pracy, firmy konkurują ze sobą w poszukiwaniu i utrzymywaniu przy sobie najlepszych pracowników, używając odpowiednich wynagrodzeń, awansów, dodatkowych świadczeń i szkoleń. Ale zazwyczaj ich wysiłki tak naprawdę mijają się z głównym celem. Dobry menedżer jest kluczem do tego, aby przyciągnąć i utrzymać utalentowanych podwładnych. Niezależnie, jak hojnie ich wynagradza oraz jak nowoczesne formy szkolenia oferuje, firma, w której brakuje dobrych, wykwalifikowanych menedżerów nie odniesie sukcesu. Buckingham i Coffman pokazują, jak należy motywować ludzi i dbać o ich rozwój. I co najważniejsze, to badanie – które początkowo wygenerowało tysiące różnych pytań ankietowych pod względem opinii pracowników – ostatecznie wyprodukowało 12 prostych pytań, które umożliwiają rozróżnienie najsilniejszych stron firmy od reszty. To pierwsza książka, która pokazuje takie opracowane narzędzie pomiarowe i udowadnia, co wspólnego mają ze sobą opinie pracowników oraz wydajność, korzyści, satysfakcja konsumentów i stawka podatku obrotowego.
„Po pierwsze: złam wszelkie zasady” pomoże nam zbadać nasz poziom wiedzy o efektywnym zarządzaniu i zachęci nas do pomyślenia o sposobach, dzięki którym od samego początku pracownicy zaczną odnosić w naszej firmie sukcesy.