Dobre szkolenie to podstawa każdej firmy. Wpływa na jakość zarządzania, zwiększa kompetencje pracowników. Co gorsza, szkolenia będące stratą czasu i nie wnoszące nic do pracy to bardzo częste zjawisko. Dzięki tej książce dowiemy się, jak mierzona jest efektywność takich spotkań i co zrobić, aby ją zwiększyć.
Przeznaczona jest dla osób pracujących w dziale zarządzania zasobami ludzkimi. Jest idealna zarówno dla profesjonalistów, jak i pracowników dopiero rozpoczynających karierę, ponieważ autor zawarł w niej dużą ilość przykładów oraz studia przypadków.
Książka składa się z dwóch części:
- Część pierwsza (pojęcia, zasady, wskazówki i techniki)
W tej części znajdziemy rozdziały, takie jak: Dlaczego dokonujemy oceny? Cztery poziomy: opis ogólny, Ocena reakcji, Ocena procesu uczenia się, Ocena zachowań, Ocena wyników, Wykorzystanie czterech poziomów oceny.
- Część druga (studia przypadków wykorzystania modelu oceny)
Tutaj dowiemy się między innymi: jak wzbudzać zainteresowanie procesem oceny szkolenia, jak zapewnić równowagę podczas tego procesu, jak wygląda ocena programu szkoleniowego dla pracowników biurowych, dotyczącego umiejętności z zakresu prezentacji, na temat przywództwa, dotyczącego rozwiązywania problemów i wiele, wiele innych.
Autor skupia się na czterech elementach oceny szkolenia: oceny reakcji, procesu uczenia się, zachowania i wyników. Dowiadujemy się, jak takie spotkania powinny wyglądać i czego należy się po nich spodziewać. Dzięki przygotowanym gotowym arkuszom szybko nauczymy się schematu oceny sesji szkoleniowej.