Ta przełomowa książka wyjaśnia 7-stopniowy model coachingu ACHIEVE, który skupia się na najważniejszych umiejętnościach w tej dziedzinie. Oprócz tego autorzy opisują znany system GROW, opierając się na obszernych badaniach oraz licznych konsultacjach z innymi ekspertami. Poprzez szeroko rozwinięte studia przypadków i przykłady z życia wzięte, książka dostarcza nam efektywny model dla trenerów, dzięki któremu ich szkolenia i sesje treningowe staną się ustrukturyzowane i dopracowane w każdym detalu.
Poza tym, podręcznik oferuje wartościowe wskazówki dla profesjonalistów z dziedziny HR i menedżerów, zarówno w zakresie oceny trenerów zewnętrznych, jak i rozwoju własnego (szczególnie umiejętności coachingowych).
Autorzy książki twierdzą, iż executive coaching to sztuka i nauka skupiająca się na rozwoju osobistym i zawodowym, zdobywaniu wiedzy oraz poprawie wydajności menedżerów i dyrektorów, przede wszystkim dzięki autentycznemu zachowaniu. Podręcznik ten uznawany jest za praktyczny i dobrze zorganizowany przewodnik. Jest obiektywny i opiera się na badaniach.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zobacz nasze szkolenia.
Jak prawidłowo oceniać pracowników? Czy przywództwa można się nauczyć? Jak zostać charyzmatycznym liderem? Jak budować zaangażowanie w firmie?
Zapraszamy.
Zapoznaje czytelnika z podstawami, dzięki którym może rozwijać swoje umiejętności i zwiększać doświadczenie jako wartościowy trener. Nie tylko wyjaśnia wszystkie teorie i techniki, ale także ukazuje studia przypadków prosto z życia codziennego wraz z ich zastosowaniem.
Książka podzielona jest na cztery części. Część pierwsza stanowi ogólne wprowadzenie do tematu. Aby ułatwić czytelnikom korzystanie z podręcznika, autorzy porównali go do czytania menu w restauracji. „Przez samo przeczytanie menu twój apetyt nie zostanie zaspokojony. Aby w pełni z niego skorzystać, musisz czytać, wybierać, a potem jeść”. W tej części znajdziemy także osiem czynników, które przyczynią się do rozwoju coachingu.
Część druga zapoznaje nas z kluczowymi zdolnościami prowadzącymi do
efektywnego coachingu – budowanie relacji międzyludzkich, uważne słuchanie, kreatywne i odważne zadawanie pytań, szczere odpowiedzi, jasne wyznaczanie celów, użycie intuicji i obecność. Doświadczony i odnoszący sukcesy trener powinien wykorzystać mieszankę tych siedmiu umiejętności.
To właśnie odpowiednie połączenie tych fundamentalnych funkcji, ich intensywności i jednoczesnej gry sprawia, że możemy rozróżnić od siebie rozmowę między trenerami i normalny dialog pomiędzy kolegami z pracy.
Trzecia część książki jest zdecydowanie najistotniejsza. Wyjaśnia poszczególne kroki w modelu ACHIEVE. Używając systemu GROW jako punktu wyjściowego (Cel, Rzeczywistość, Możliwość i Co dalej?), autorzy skonstruowali model ACHIEVE (Oceń aktualną sytuację, Wykreuj opcję metodą burzy mózgów, Sprecyzuj cel, Zainicjuj opcje, Ewaluuj opcje, Zaprojektuj działania, Motywuj (wzbudzaj entuzjazm)).
W tej części opisują każdy z tych elementów bardzo szczegółowo i uzupełniają te opisy o opinie z punktu widzenia klientów i praktyczne przykłady. Dzięki usystematyzowaniu tej wiedzy, model staje się jasny i dobrze zrozumiały dla: organizacji, które wprowadzają go, aby osiągnąć mierzalne i trwałe wyniki i aby zwrot z inwestycji w coaching był większy niż wydatki; trenerów, którzy chcą popracować nad swoją wydajnością.
Profesjonaliści z dziedziny HR i ich firmy mają do czynienia z coraz to większą ilością ofert z zakresu coachingu i coraz trudniej jest im wybierać pomiędzy nimi, zważając na ilość kryteriów, którymi muszą się kierować. Ta książka stanowi świetną pomoc dla tych, którzy chcą dowiedzieć się, czego oczekiwać i czego szukać u dobrego trenera.