Każdy menedżer ma potencjał, aby zostać dobrym trenerem. Coaching w pracy może okazać się bardzo skutecznym narzędziem, pomagającym zarówno osobom indywidualnym, jak i firmom w osiągnięciu celów. Zwiększa zaangażowanie pracowników w powierzone zadania, polepsza ich wyniki i ułatwia naukę. Dla zapracowanego menedżera, musi on odznaczać się przede wszystkim praktycznością i uniwersalnością.
„Coaching dla menedżerów” zawiera kluczowe informacje, wskazówki i wyjaśnienia w przyjaznym, interesującym formacie, rozwiewając wszelkie wątpliwości czytelnika, któremu na początku ta zdolność trenerska może wydawać się skomplikowana i trudna do opanowania. To niezbędna i szybko rozwijająca się umiejętność przywódcza, którą Ty również możesz wypracować!
Książka Julie Starr opiera się na specjalnie opracowanych metodach, sprawdzonych w branży biznesowej. Dzięki nim odkryjesz, co to znaczy być dobrym coachem, jak używać opisane techniki w praktyce i stosować je w typowych dla dziedziny coachingu sytuacjach. Została ona podzielona na 4 części: „Świadomość”, „Umiejętności”, „Zastosowanie”, „Działanie”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jak budować wiarygodność, autorytet i charyzmę, czyli jak stać się liderem transformacyjnym - zapraszamy na szkolenie z przywództwa.
Zobacz też:
„Świadomość” – ta część wyjaśnia,
czym jest coaching „w kontekście organizacji lub twojego miejsca pracy”. Pomaga w wykreowaniu własnej definicji tego pojęcia i przygotowania się pod indywidualnym kątem do nauki tej metody. Dzięki niej określimy naszą własną sytuację i odpowiemy na najważniejsze pytanie: co oznacza bycie liderem.
Część druga zapoznaje nas z najważniejszymi umiejętnościami w coachingu, które mają swoje zastosowanie nie tylko w sprawach zawodowych. Przykłady zaczerpnięte z życia codziennego uczą nas, między innymi, jak skutecznie zadawać pytania i jak wykorzystywać posiadane przez nas zasoby.
Część trzecia pokazuje, jak w umiejętny sposób wykorzystać nabyte umiejętności w miejscu pracy. Przydadzą się one nie tylko na spotkaniach i konferencjach – również w sytuacjach codziennych, na przykład podczas rozmów z podwładnymi. Ponadto, rozdział ten umożliwia spojrzenie na pewne kwestie w zupełnie inny sposób, niż robiliśmy to wcześniej.
„Działanie” to rozdział umożliwiający rozwijanie i doskonalenie nabytych umiejętności. Po zastosowaniu ich w miejscu pracy będzie nam łatwiej radzić sobie z problemami i wykorzystywać poznane narzędzia w odpowiednich sytuacjach. To stopniowo doprowadzi do diametralnych zmian nie tylko na polu zawodowym, ale także prywatnym.
Poradnik uznawany jest za jedną najbardziej pomocnych książek z dziedziny coachingu. Jej ogromną zaletą jest to, że w naturalny sposób porusza wiele kwestii i problemów, z którymi menedżerowie mogą spotkać się w trakcie przyswajania opisanych metod. Niezależnie od ilości posiadanego doświadczenia, wyniosą z książki wiele korzyści, szczególnie w temacie relacji międzyludzkich, słuchania i obserwacji innych oraz otrzymywania informacji zwrotnych.
„
Coaching dla menedżerów” zachęca do wypróbowania nowych rozwiązań starych problemów, zwiększając dzięki temu swoją pewność siebie i samoświadomość. Poprzez przeanalizowanie naszych typowych reakcji, zdajemy sobie sprawę z ze złych nawyków. Niektóre z opisanych technik pomogą nam to zauważyć, jednocześnie zmieniając naszą perspektywę i zachęcając nas do wyeliminowania niekorzystnych zachowań.
Przekaz tej książki jest bardzo prosty: menedżerowie dostają garść informacji, dzięki którym przestają kontrolować wszystko dookoła, a stają się profesjonalnymi trenerami.