Książka „Budowanie zaangażowania pracowników” skierowana jest do osób odpowiedzialnych za tworzenie i wzmacnianie strategii zaangażowania podwładnych w zależności od potrzeb organizacji. To idealna lektura dla menedżerów, pracowników działu HR oraz konsultantów wcześniej wspomnianego działu budowy zaangażowania.
Zawiera 58 narzędzi potrzebnych do jego zbudowania. Pomaga w ocenie i zmierzeniu wydajności obecnych poziomów zaangażowania, w utworzeniu planu działania w celu osiągnięcia konkretnego celu, w wyjaśnieniu kontraktu zatrudnienia, czy w rekrutacji i komunikacji z innymi.
Została podzielona na 4 części:- „Podstawy zaangażowania” (Biznesowe uzasadnienie zaangażowania pracowników, Określenie punktu wyjścia, Wyjaśnienie podstaw zaangażowania)
- „Określenie strategii sukcesu” (Zespoły i ich rola w procesie budowania zaangażowania, Wpływ przełożonego na zaangażowanie pracowników, Angażowanie interesariuszy)
- „Przejście do działań – etap realizacji” (Wyjaśnienie „kontraktu” zatrudnienia, Rekrutacja nastawiona na zaangażowanie, Nagradzanie i wyrażanie uznania w ramach budowania zaangażowania, Komunikacja nastawiona na zaangażowanie)
- „Nauka i zaangażowanie” (Warunki zaangażowania, Zaangażowane przedsiębiorstwo, Zaangażowana jednostka)
Książka odkrywa przed nami nowe sposoby zaangażowania i pomaga jej czytelnikom nauczyć się, jak utrzymać jego pozytywną kulturę i efektywnie nim zarządzać. Obejmuje ona wcześniej wspomniane narzędzia oceny (możliwe do przystosowania dla konkretnej jednostki), kwestionariusze i listy kontrolne, odpowiednie dla każdego etapu procesu zaangażowania.