Jeśli chodzi o rekrutowanie, motywowanie i tworzenie świetnych zespołów, Patty Mc Cord uważa, że większość firm nieodpowiednio sobie z tym radzi. Autorka pomogła w stworzeniu wyjątkowej i wydajnej kultury w Netflixie, gdzie pracowała na stanowisku dyrektora ds. talentów. W swojej nowej książce „Powerful”, dzieli się z czytelnikami zdobytą wiedzą w tej, jak i w innych firmach Doliny Krzemowej.
Książka została podzielona na osiem rozdziałów: „The Greatest Motivation is Contributing to Success”, „Every Single Employee Should Understand the Business”, „Humans Hate Being Lied To and Being Spun”, „Debate Vigorously”, „Build The Company Now That You Want to Be Then”, „Someone Really Smart in Every Job”, „Pay People What They’re Worth to You”, „The Art of Good Good-byes”.
Autorka w pierwszym rozdziale zaznacza, że jedną z najważniejszych zasad, jakie panują w siedzibie Netflixa jest to, że ludzie otwarcie rozmawiają ze sobą o wszystkich sprawach. I mowa tu o podwładnych, jak i o kierownictwie. Najważniejsze jest to, aby w całej firmie rządziła szczerość. Jednym z głównych powodów, dla których tak dobrze dogadywała się z Reedem Hastings (CEO) była uczciwość. Podobało mu się to, że Patty zawsze mówiła to, co naprawdę myślała nie tylko jemu, ale wszystkim swoim kolegom z pracy. Niestety, radykalna szczerość nie była uznawana za pozytywny aspekt we wszystkich firmach, w jakich McCord miała okazję pracować.
Otwarty krytycyzm to jeden z najtrudniejszych elementów nowej kultury Netflixa, do której pracownicy musieli się przyzwyczaić. Większość z nich jednak szybko zorientowała się, jak wartościowa jest taka otwartość na innych. Jeden z głównych liderów zespołu, Eric Colson powiedział, że otrzymywanie szczerej informacji zwrotnej od pracowników to główny czynnik, na podstawie którego można stwierdzić, czy zespół efektywnie pracuje, a jego zespoły pracowały wręcz wspaniale. Dlatego właśnie Colson przejął stanowisko wiceprezesa ds. badania danych i inżynierii po upływie niecałych trzech lat pracy w firmie.
Zespół kierowniczy Netflixa budował uczciwość w różny sposób. Jednym z nich było ćwiczenie o nazwie „Zacznij, zatrzymaj się, kontynuuj”, odbywające się na grupowych spotkaniach. Każda osoba musiała wskazać swojemu współpracownikowi jedną rzecz, którą powinni zacząć robić, jedną, którą powinni przestać wykonywać i jedną, którą mogą kontynuować. Zależało im na przejrzystości komunikacji, dlatego ćwiczenia te odbywały się na publicznych spotkaniach, a ludzie wypowiadali się przed całą grupą.
Początkowo nie wszyscy byli pozytywnie nastawieni do takich metod integracji. Odczuwali niepokój i bali się, jak inni zareagują na ich prośby o zaprzestanie wykonywania jakichś czynności. Nie wiedzieli, co inni sobie o nich pomyślą i czy ich tym tylko nie rozzłoszczą. Jednak na drugi dzień okazało się, że ludzie byli usatysfakcjonowani feedbackiem, jaki otrzymali i było to dla nich bardzo pomocne.
McCord popiera ćwiczenie radykalnej szczerości w miejscu pracy, żegnanie się z pracownikami, którzy nie potrafią się dostosować do potrzeb firmy oraz motywację poprzez stawianie nowych wyzwań w pracy, a nie dawanie obietnic, dodatków do pensji i premii. Autorka polemizuje na temat starych zasad HRu w korporacjach – corocznej oceny pracowników, upodmiotowienia pracowników, programów zaangażowania – które zazwyczaj okazują się zwykłą stratą czasu i zasobów firmy. Jej przetestowane porady, opisane w humorystyczny sposób, ujawniają przed czytelnikami różne ścieżki, jakimi mogą się kierować podczas kreowania kultury firmy o dużej wydajności i rentowności. Ta książka zmieni Twój sposób myślenia o pracy i zaoferuje nowe sposoby na prowadzenie swojego przedsiębiorstwa.