Zaangażowanie to innymi słowy emocjonalne poświęcenie i przywiązanie, jakie pracownik odczuwa w stosunku do organizacji. Stopień zaangażowania definiuje to, jak bardzo pracownikowi zależy na firmie, w której pracuje, jaki stopień szacunku ma wobec pracodawcy i jak ważne są dla niego wykonywane obowiązki.
Zaangażowany pracownik odczuwa satysfakcję z wkładu, jaki ma w osiąganie przez firmę wyznaczonych celów i jest w stanie odnaleźć spełnienie w swojej pracy.
Zaangażowanie pracowników to jeden z głównych czynników, który pozwala na osiąganie lepszych wyników ponieważ, jak wiadomo, to personel jest kluczem do sukcesu firmy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gamma – firma szkoleniowa roku.
Jak coaching wyzwala ludzki potencjał? Jak zostać liderem transformacyjnym? Jak sprawnie i skutecznie zarządzać zmianą? Co to jest flow i jak przejść od apatii do pasji? Zapraszamy na nasze szkolenia.
Zapoznaj się z całym działem szkoleń menadżerskich: szkolenie menadżerskie
Jednak zaangażowanie emocjonalne jest niezwykle trudnym do zmierzenia, oraz narzucenia. Nie jest możliwe nakazanie pracownikom poczucia przywiązania do organizacji - ten proces musi nastąpić naturalnie.
Można natomiast stworzyć warunki, dzięki którym pracownicy odczują, że ich rola w firmie jest niezwykle ważna, wzrośnie ich poczucie szacunku względem pracodawcy, oraz zaczną odczuwać lojalność względem współpracowników i organizacji.