Za co nagradzać pracowników?

Każda firma potrzebuje przemyślanego systemu nagród dla jej pracowników, który obejmuje te cztery obszary: wynagradzanie, benefity, uznanie i docenienie

Gamma - Za co nagradzać pracowników?

    Każda firma potrzebuje przemyślanego systemu nagród dla jej pracowników, który obejmuje te cztery obszary: wynagradzanie, benefity, uznanie i docenienie. Problem wielu z obecnie stosowanych systemów jest dwojaki: pomijają one jeden, lub więcej z tych elementów (zwykle uznanie i docenianie pracowników), a kwestie przez nie obejmowane nie wpisują się dobrze w ogólną strategię firmy.

    Dobry system powinien skupiać się na ocenie i nagradzaniu nastawienia i wydajności pracownika. Wydajność jest bardzo prosta do oceny, jako, że jest wypadkową wymagań stawianych pracownikowi i tych realizowanych przez niego zadań.

    Przykładem nagradzania za wydajność są premie dla najbardziej aktywnych sprzedawców. Ocena nastawienie pracowników jest dużo trudniejszą kwestią. Najprostszym sposobem nagradzania pracowników za ich stosunek do pracy, jest docenianie tego, ile czasu spędzają w pracy.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Gamma. W poprzednim roku przeszkoliliśmy ponad sześć tysięcy klientów indywidualnych i ponad tysiąc klientów instytucjonalnych. Oferujemy szkolenia HR, managerskie, sprzedażowe i szkolenia dla administracji publicznej. W rankingu Gazety Finansowej – „Najlepsze Firmy Szkoleniowe” po raz kolejny zajęliśmy 1 miejsce. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.

     

    Jeżeli osoba nigdy się nie spóźnia, i na dodatek często zostaje po godzinach powinna zostać za to specjalnie doceniona, ponieważ taką postawę chcemy promować wśród innych naszych pracowników. Nie musi wiązać się to z premią, choć oczywiście to najbardziej pożądana przez nich nagroda, czasem wystarczy publicznie pochwalić taką osobę.

    Jest to formą łącząca uznanie jego zasług i pozytywnej postawy, jaki i sprawiająca, by taki pracownik poczuł się doceniony. Odradza się wprowadzanie systemu motywacyjnego promującego rywalizację pomiędzy pracownikami.

    Takie rozwiązanie skutkuje często spadkiem efektywności zespołu. Mimo, że niektóre osoby dobrze czują się, gdy walczą z innymi o pierwszeństwo w wyznaczaniu celów, to może to skutkować poczuciem dyskomfortu i spadkiem motywacji u innych.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza