Po co motywować pracowników

Gamma - Po co motywować pracowników

    Każdy człowiek by podejmować wysiłek, na przykład związany z wykonywaniem zadań w pracy, potrzebuje bodźca motywującego go do tego.

    W niektórych wypadkach dostateczną motywację może stanowić perspektywa stabilnego wynagrodzenia, w innych konieczne może być wprowadzenie przez pracodawcę systemu motywacyjnego. Pracownik osiąga największą wydajność, gdy czuje, że jego praca jest istotna dla całego przedsiębiorstwa i przede wszystkim adekwatnie doceniana.

    Gdy mamy do czynienia z sytuacją, w której pracownik ma na przykład wykonać normę pięciu transakcji w ciągu godziny, to przy braku systemu motywacyjnego, nie ma żadnego powodu, by choćby starać się doprowadzić do sytuacji, w której będzie wykonywał sześć, w końcu nikt nie lubi wykonywać większej ilości pracy, jeśli jego wynagrodzenie pozostaje takie samo.

     

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Gamma.

    Sprawdź naszą ofertę szkoleń menadżerskich. Dowiedz się jak zarządzać pokoleniem Y, jak być autorytetem dla pracowników, jak delegować i motywować zespół, jak prawidłowo przekazywać swoje doświadczenie, jak zarządzać w oparciu o metodologię MBTI. Zobacz szkolenia: szkolenie zarządzanie zespołem, zarządzanie projektami szkolenie, zarządzanie projektami.

     

    Jeśli jednak sprawimy, że pracownik poczuje, że dodatkowy wysiłek mu się opłaci, to jego wydajność wzrośnie. Zmotywowany zespół pięciu takich hipotetycznych pracowników może w ciągu godziny wykonać pracę sześciu. Do motywowanie podwładnych nie muszą jednak służyć jedynie premię. Możemy także oferować im pozapłacowe benefity, lub w niektórych przypadkach zachęcać wizją awansu.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Praca to środowisko, w którym chcemy być najlepszą wersją samego siebie, a nasze wyniki i produktywność jest stale oceniania. Nie chcemy zawieść przełożonego, współpracowników, samych siebie. Liczymy na podwyżkę, awans i chcemy, by nasza praca została doceniona.
    Asertywnością nazywamy umiejętność obrony własnych poglądów z zachowaniem pozytywnego, spokojnego zachowania. Do sztuki asertywności zalicza się również zdolność opanowania emocji, które zazwyczaj towarzyszą nam, gdy jesteśmy zmuszeni argumentować nasze potrzeby.
    Według definicji, asertywność to zdolność obrony własnych i cudzych praw i poglądów ze spokojnym i pozytywnym nastawieniem, bez agresji i pasywnego przyzwolenia na narzucenie sobie czyichś wartości czy opinii. W dużym uproszczeniu oznacza to w sposób przystępny zaznaczanie własnych potrzeb, wątpliwości.
    Psychologia to jeden z bardziej klasycznych kierunków studiów. Pozwala zdobyć wiedzę na temat ludzkiego umysły, mechanizmów funkcjonowania ludzkiej psychiki, procesów decyzyjnych.
    Znajomość podstaw psychologii jest przydatna w praktyce właściwie w każdym obszarze życia, w którym mamy kontakt z innymi ludźmi.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza