Kluczową kwestią dla znalezienia dobrego pracownika jest zrozumienie potrzeb osób poszukujących pracy. Istnieją narzędzia pozwalające określić, jakie oferty pracy cieszą się największą popularnością i jakich warunków oczekują przyszli pracownicy.
Obecnie duża część przedsiębiorców przeprowadza rekrutację za pośrednictwem różnych portali internetowych. W większości wypadków jest to dobra metoda, lecz jej powodzenie zależy w dużym stopniu od sposobu, w jaki zredagujemy ogłoszenie.
Powinno być ono maksymalnie przejrzyste, zawierać jak najwięcej informacji dotyczących natury oferowanej posady oraz wymagań stawianych kandydatom. Poza normalnymi portalami, na których zamieszczane są ogłoszenia o pracy, dobrym pomysłem może być także użycie mediów społecznościowych, by dotrzeć do osób poszukujących pracy pasywnie.
Dobrą praktyką jest poszukiwanie nowych pracowników w szkołach oraz na uczelniach. Ich uczniowie i absolwenci mogą nie mieć jeszcze skrystalizowanej wizji swojej przyszłej kariery i ogłoszenie od potencjalnego pracodawcy może pomóc im dokonać właściwego wyboru i skutkować podjęciem współpracy z naszą firmą. Poszukując nowych pracowników możemy też wykorzystać tych, których już zatrudniamy, nie tylko w dziale kadr.
Wiele osób może mieć znajomych z podobnymi kompetencjami, na przykład poznanych w toku swojej edukacji, którzy akurat poszukują pracy. Szukając nowych pracowników musimy pamiętać o tym, że nie tylko my, jako pracodawca stawiamy im wymagania, ale także, że nasi kandydaci będą mieć wobec nas pewne oczekiwania.
By znaleźć najbardziej wartościowe osoby musimy wyjść im naprzeciw.