Rola tzw. "product manager", czyli menadżera produktowego, szczególnie dla organizacji z branży technologicznej (choć nie tylko) jest niezwykle ważna i nieco podobna do roli opiekuna marki.
Odpowiedzialny jest on między innymi za opracowywanie strategii, dobieranie parametrów i cech charakterystycznych produktu, które wyróżnią go na rynku, lecz często zajmuje się również nadzorem bądź nawet opracowywaniem strategii marketingowych dla danego produktu i tworzeniem prognoz w oparciu o sytuację rynkową.
Niezwykle ważnym zadaniem menedżera produktu jest właśnie bieżąca analiza rynkowa łącznie z rozpoznaniem w konkurencji i zapotrzebowaniach rynku oraz konsumentów.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Jakie są najskuteczniejsze techniki motywacyjne? Jak zostać mentorem dla mniej doświadczonych współpracowników? Jak stres wpływa na podejmowanie decyzji? Jak obudzić zespół sprzedażowy? Zobacz co proponujemy:
Zapraszamy.
Zadaniem product managera jest podejmowanie decyzji o tym co, jak i kiedy powinno zostać wypuszczone na rynek, w na tyle optymalnym momencie, aby uzyskać możliwie najlepszy wynik sprzedaży.
Zadaniem product managera jest opieka nad produktem od momentu powstania pomysłu, wraz z prowadzeniem kampanii marketingowych i kontrolą jakości, aż po wypuszczenie produktu na rynek.