Jak dobierać zadania team buildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „team builiding zadania”.

Gamma - Jak dobierać zadania team buildingowe?

Jak dobierać zadania teambuildingowe?

Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „teambuiliding zadania”.


Możemy więc założyć, że setki, a być może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytania:

  •     jak wygląda przykładowe zadanie
  •     jak dobierać zadania
  •     jak złożyć z zadań wydarzenie integracyjne
  •     jak zaprojektować zadanie

Kolejnym tematem jest odpowiedź na pytanie „Jak dobierać zadania teambuildingowe?” . Od razu nasuwa się kontrpytanie – do czego dobierać? jakie cele ma zrealizować teambuiliding. Od tego zacznijmy.

Jeszcze kilka lat temu spotkanie integracyjne miało po prostu…. Integrować – dostarczać dobrej zabawy, sprawiać, że ludzie będą się lepiej poznawać, przełamywać zawodowe bariery komunikacyjne w atrakcyjnych okolicznościach i aktywnościach.

Dziś, kiedy edutainment staje najbardziej sexy pojęciem w branży teambuildingowej, cele mogą mieć również charakter rozwojowy.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Klasyczny edutainment bawi i uczy jednocześnie.

Uczestnicy doświadczają emocji, przeżywają ciekawe aktywności, a następnie trener je omawia tworząc pomosty i odniesienia do sytuacji zawodowej. Np. uczestnicy przygotowują podczas warsztatów kulinarnych kolację a następnie trener omawia zjawiska, które wystąpiły podczas współpracy – kto jakie role grupowe przyjmował, czy miały miejsce zmagania dotyczące przywództwa, w których momentach interesy poszczególnych osób, zespołów były wspólne bądź sprzeczne i jakie rozwiązania były wypracowywane spontanicznie.

Dziś przed zakontraktowaniem teambuildingu standardowo zadaje się pytanie klientowi o cele spotkania. Z reguły odpowiedzi nie są spolaryzowane – np. niech nasi ludzie się dobrze bawią, ale poświęćmy 10-15% czasu na omówienie tego co się wydarzyło, aby był taki motywujący impuls do współpracy również u nas w biurze, albo - niech to będzie szkolenie, ale w formie integracji, ludzie mają się dobrze bawić, ale  wpłyńmy na nich tak, by mieli większą otwartość na czekające nas zmiany i cierpliwość żeby je oceniać dopiero po ich wdrożeniu.

Jeśli już wiemy jakie cele stawiamy przed integracją  to możemy zająć się projektowaniem bądź wyborem zadania z portfolio możliwości. Z naszego, Discoverowego doświadczenia zadania powinny spełniać następujące kryteria:

  • angażować uczestników
  • nie powtarzać się z aktywnościami, które były serwowane podczas ostatnich kilku wyjazdów
  • odpowiadać potrzebom uczestników (vide typy graczy: społecznik, zdobywca, odkrywca i zabójca)
  • w przypadku edutainmentu zadanie powinno pozwolić na powstanie zjawisk w grupie, które będą możliwie do omówienia przez trenera
  • będą korespondowały z kulturą organizacyjną firmy (współodpowiedzialność vs. rywalizacja etc.) .

Studium przypadku:

Zgłosił się do nas klient z potrzebą integracji zespołu handlowców. Grupa integruje się 2 razy do roku, doświadczyła już praktycznie wszystkich klasycznych formatów na firmowe imprezy integrujące zespół (od tyrolek, po lipdubbing). Handlowcy nie dzielą się ze sobą wiedzą a powinni. Wyjazd powinien zintegrować zespół na poziomie emocjonalnym, a omówienia powinny uświadomić sprzedawcom, że współpraca popłaca również w życiu zawodowym.

Jednym z zadań była outdoorowa gra planszowa, w której uczestnicy rywalizowali między sobą oraz z tzw. alien player – graczem wirtualnym. Gracz wirtualny na początku był bardziej dostarczycielem punktów niż przeciwnikiem, ale wraz z trwaniem rozrywki jego zasoby rosły. W pewnym momencie zwycięstwo w wirtualnym przeciwnikiem było możliwie wyłącznie, gdyby pozostali gracze połączyli siły.

Omówienia zadania dotyczyły czasu podjęcia decyzji, przesłanek kierujących graczami oraz przekonań, które nie ułatwiały tej synergii. Uczestnicy dobrze się bawili – więc efekt teambuildingowy został osiągnięty, a omówienia były na tyle dla nich silne, że w trudnych sytuacjach zawodowych spontanicznie nawiązywali do tego doświadczenia traktując je jako przestrogę na przyszłośc.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

2007 rok obfituje w ważne wydarzenia. W kwietniu Komitet Wykonawczy UEFA ogłasza, że Polska z Ukrainą będą współorganizować piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Lato przynosi koncerty legend – największe hity dla polskiej publiczności śpiewają członkowie The Rolling Stones oraz Red Hot Chili Peppers. Gorąco jest również na scenie politycznej – dochodzi do samorozwiązania Sejmu, a w październiku do przyspieszonych...
Istnieje wiele sposobów na integrację w firmie i wcale nie musi ona sprowadzać się do wspólnego spędzania czasu przy stole, podczas weekendowych wyjazdów do hotelu.
Firmowa integracja potrafi przybierać naprawdę różne oblicza. Nie musi być to już bynajmniej wypad do pubu czy hotelowe imprezowanie. Integracja zaczyna nabierać zupełnie innych, zróżnicowanych form, które nie dość, że odstresowują i dają rozrywkę, to na dodatek tworzą więzi, budują zaufanie i doskonalą umiejętności wspólnego działania.
Wyjazdy integracyjne dla firm coraz częściej przybierają urozmaicone formy, bardzo odległe od dobrze wszystkim znanych wyjazdów hotelowych. Obecnie tworzy się je w oparciu o team building, który ma za zadanie, na podstawie konkretnego scenariusza, wzmocnić więzy między pracownikami.
Integracja nie musi być wcale nudnym, służbowym obowiązkiem, który trzeba wykonać dla świętego spokoju. Może być wyzwaniem, świetną zabawą, a nawet prawdziwą przygodą, która porwie wszystkich uczestników.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza