Wady i zalety wyjazdów integracyjnych
Wyjazdy czy też spotkania integracyjne zwykle wywołują ciąg negatywnych skojarzeń z mocno zakrapianymi alkoholem, całonocnymi imprezami pracowniczymi.
Tymczasem obserwuje się trend odchodzenia od tej formuły, na rzecz bardziej angażujących, takich, jak: spływy kajakowe, turnieje paintball, sesje coachingowe, czy szkolenia.
Wyjazdy integrujące zespół, o czym wielu początkujących menadżerów zapomina, nie są panaceum na wszelkie problemy, pojawiające się w zespole, w tym brak motywacji, stres, niski poziom zaufania.
Są one natomiast wsparciem procesu budowania zespołu (teambuilding), szczególnie w początkowych etapach jego funkcjonowania - wzmacniają wzajemne powiązania, budują zaufanie i poczucie własnej wartości w każdym z członków grupy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:
Bez wątpienia źle zaplanowany wyjazd, który dla zespołu nie będzie atrakcyjny, stanowi całkowicie zbędny wydatek.
Z tego względu coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z usług profesjonalnej firmy, zajmującej się organizacją tego typu wydarzeń.
Dobrze zorganizowany wyjazd niesie bowiem za sobą szereg korzyści, zarówno dla całego zespołu, jak i poszczególnych jego członków:
- wzmocnienie relacji i sieci wzajemnych powiązań;
- budowanie zaufania i szacunku;
- ułatwienie rozwiązywania narastających w zespole konfliktów;
- redukcja wysokiego poziomu stresu, związanego z wykonywanymi w zespole zadaniami (dzięki zorganizowanej zabawie lub aktywności fizycznej);
- rozwój kompetencji, poprzez udział w szkoleniach, sesjach coachingowych, czy spotkaniach z psychologiem;
- wzmacnianie lojalności względem zespołu.
Wśród licznych zalet, związanych z organizowaniem takich wyjazdów, wciąż pokutuje negatywna o nich opinia.
Jest to w głównej mierze zasługa nieumiejętnej ich organizacji i nieprzemyślenia celu, jakiemu dany wyjazd ma przyświecać.
Aby więc menadżer nie musiał wydawać pieniędzy na próżno konieczne jest dokładne przemyślenie formy wyjazdu, czasu jego trwania i roli, jaką ma on odegrać w procesie budowania zespołu.