Wybór dostawcy team buildingu z perspektywy działu HR
Organizacja teambuildingu to gra o wysoką stawkę. Jeśli wejdziemy na chwilę w buty decydenta w tej sprawie – zwykle HR manager’a to zobaczymy pod jaką presją dokonuje wyboru. Organizuje spotkanie integracyjne dla całej firmy – od specjalistów po najwyższą kadrę kierowniczą. Jeżeli impreza się nie uda, zostanie nisko oceniona to naturalnie pojawią się pytanie o odpowiedzialność – „kto podejmował decyzję w tej sprawie?”, „kto wybrał firmę teambuildingową, która tak spartaczyła nasz wyjazd?”.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:
Przed podobnym wyzwaniem stają HR manager’owie wybierając firmę szkoleniową. W rezultacie mogą odsiać ziarno od plew i mieć poczucie, że dokonali świadomego i racjonalnego wyboru. Nie ma jednak możliwości przeprowadzić samplingu imprezy pracowniczej czy teambuildingu. Hr’owiec spotyka się z przedstawicielami dwóch – trzech firm specjalizujących się w spotkaniach integracyjnych i…. słucha tego co mają mu do powiedzenia. Na koniec dnia musi podjąć decyzję – kto był najbardziej przekonywujący, komu zaufać.
To właśnie zaufanie jest tą walutą, która decyduje o biznesie w b2b – w przypadku wyboru firmy integracyjnej ta waluta jest wyjątkowo ważna – zwłaszcza pamiętając, że stawką po stronie decydenta jest jego reputacja w organizacji.
Business Development Manager’owie w Gammie Discover rozumiejąc proces – również od strony psychologicznej bardzo dbają o potrzebę bezpieczeństwa decydenta:
- Gammie Discover pomaga fakt, że jest częścią firmy szkoleniowej Gamma – nr 1 na polskim rynku szkoleniowym
- BDM’owie to nie zwykli handlowcy tylko osoby, które biorą udział w całym procesie związanym z teambuildingiem – od zaprojektowanie, przez realizację i późniejsze omówienia
- Dobrze przygotowane i rozpisane scenariusze (pod kątem aktywności, procesu, rozwiązań B i C) pozwalają zrozumieć Klientowi co tak naprawdę kontraktuje
- Duża liczba realizacji, znane i uznane marki w portfolio uwiarygadniają przygotowywane propozycje
- Podejście do tematy (WHY? HOW? WHAT?) sprawiają, że Klient czując się zaopiekowany podczas briefowania BDM’ów i PM’ów może założyć, że podobny standard dotyczy samych realizacji
- Bogate portfolio, liczba, doświadczenie i charyzma trenerów sprawiają, że Klienci czują, że mogą powierzyć realizacje zespołowi Gammy Discover
Jeżeli to wszystko to za mało to zawsze możemy zaprosić decydenta na jeden z wielu pokazów naszych projektów. W roku 2017 realizowaliśmy pokaz teambuildingu VR’owego, gier kompozytownych, onboardingu 2.0 oraz warsztatów kulinarnych. Większość pokazów odbywa się w naszym biurze. Już same 500 metrów, dziesiątki pracowników skupionych pod jednym dachem daje informację Klientom, że funkcjonowanie takiej machiny wymaga tego, aby wiele organizacji powierzało nam do przeprowadzenia teambuildingi i spotkania integracyjne.
Dużo dobrego zrobił również raport dotyczący trendów w świecie teambuildingu – on również pokazał w jaki sposób myślimy o naszych realizacjach.
Wszystko to potrzebne jest do momentu pierwszej realizacji. Późniejsza współpraca jest dużo łatwiejsza bo jej fundamentem są dobre doświadczenia, które zdaniem klientów, dostarczamy naszymi teambuildingami.