Inteligentny teambuilding na polu golfowym
Jeden z trenerów edutainmentowych w Gammie Discover gra w golfa. Lubi to robić, opowiada o tym innym, przekonuje, że „golf jest królem wszystkich sportów”. Podczas jednej z ognistych przemów zapędził się na tyle daleko, że stwierdził, że zamiast integracji uczestnicy mogliby się nauczyć grać w golfa i że na pewno byliby zachwyceni. Stąd pytanie - „Jak zagospodarować golfa w edutainmencie?”.
Jak przygotowujemy nasze imprezy pracownicze w Gammie Discover?
Przepis jest dość prosty:
- Znajdź coś co sprawia ludziom przyjemność
- Zastanów się czego mogą się przy tej okazji nauczyć
- Wymyśl jak sprawić, żeby było spektakularnie
Więc jak zagospodarować golfa w edutainmencie?
Po krótkiej, ale żywiołowej dyskusji ustaliliśmy, że:
- Może to mógłby być dobry pomysł dla menedżerów
- Podczas golfa trzeba się dużo uczyć i dużo koncentrować – warto skoncentrować się na kompetencjach związanych z rozwojem
- Grupa powinna być kameralna – golf to ekskluzywny sport
W rezultacie powstał projekt spotkania integracyjnego, w którym uczestnicy podzieleni zostali na dwie grupy. Każda z grup uczyła się innych rodzajów uderzeń, słownictwa i strategii. Trenerzy uczący uczestników oceniali ich umiejętności na skali od 1 do 10. Następnie grupy pomieszały się ze sobą wyłaniając zespoły dwuosobowe.
W zespole zarówno pierwszy jak i drugi zawodnik miał przyjąć funkcję mentora i funkcję mentee. Proces nauki odbywał się wg ściśle określonych zasad mentoringu – zasad poznanych przez uczestników na wcześniejszym warsztacie. Trenerzy edutainmentowi obserwując proces mieli możliwość przeanalizować nawyki i świadomie podejmowane działania w kierunku przyjęcia nowych umiejętności oraz przekazania własnych. Po zakończeniu procesu nauki znów trenerzy od golfa oceniali efekty mentoringu.
Powstało zestawienie:
- jaka jest różnica między posiadanymi umiejętnościami mentora, a umiejętnościami mentee
- jak jest różnica między nauką u profesjonalisty i u mentora laika
- jaka była średnia i czyje wyniki były powyżej, a czyje poniżej średniej w nauce nowej umiejętności
Następnie wszystkie zespoły miały jeszcze do dyspozycji trenerów od golfa na 15 minut. Znając swoje słabe i mocne punkty musieli podjąć decyzję – na co warto poświęcić swój czas – na wydobywanie potencjału czy niwelowanie deficytów.
W kolejnym kroku odbył się turniej gry w golfa i uczestnicy mieli możliwość sprawdzić swoje nauki w praktyce. Nagrody były udzielane w kilku kategoriach, tak aby turniej zakończył w dobrej atmosferze.
Inteligentny teambuilding zakończył się sesją warsztatową – typowo w duchu edutainmentu. Uczestnicy przyjrzeli się swoim strategiom, swoim decyzjom oraz operacyjnemu wykonaniu mentoringu. Wraz z trenerami każdy z uczestników stworzył plan działania i zobowiązał się go wdrożyć w celu usprawnienia procesów mentoringowych w swoim zespole.