Szkolenia outdoor - metody pomiaru efektów
Wielu ludziom wydaje się że szkolenia na zewnątrz ulegają zakończeniu wraz z chwilą powrotu do domu. To dość błędne przekonanie, bowiem przez wielu pracodawców sam wyjazd uznawany jest dopiero za początek takiego szkolenia.
Jako że przedsiębiorstwa ponoszą bardzo duże koszt takich integracji pomiędzy zespołem, muszą zapewnić sobie jak najwięcej korzyści po to, by inwestycja okazała się trafiona i przyniosła oczekiwany skutek. Wiele firm korzysta z jednej z trzech powszechnie dostępnych metod pomiaru skuteczności przeprowadzonego szkolenia.
Pierwsza metoda pomiarowa opiera się na miernikach energii organizacyjnej, które stanowią połączenie różnego rodzaju ankiet, kwestionariuszy czy testów psychologicznych, które pracownicy wypełniają nie tylko w trakcie wyjazdu ale również i po jego zakończeniu kiedy wracają na swoje miejsca pracy.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Projektując szkolenia team building dokładamy staranności w doborze aktywności dla uczestników, wyborze charyzmatycznego prowadzącego oraz profesjonalnej ekipy wspierającej i animującej wydarzenie.
Firmowe imprezy integracyjne to nasza specjalność! Sprawdź sam:
Pytania układają najczęściej doświadczeni psychologowie, którzy bardzo wnikliwie analizują każdy kwestionariusz przedstawiając wyniki i obserwacje odnośnie każdego z pracowników pracodawcy.
Pytania są bardzo różne, jednak wszystkie opierają się na zagadnieniach w jakimś stopniu związanych z motywacją do pracy, komunikacją pomiędzy pracownikami, problematyką relacji międzyludzkich w miejscu pracy, organizacji pracy, podziału zadań itp.
Wskaźnik rotacji to druga metoda za pomocą której można mierzyć poziom efektów po szkoleniach typu outdoor. W tej metodzie chodzi o sprawdzenie rotacji pracowników po przeprowadzonym szkoleniu. Dla przykładu: w firmie A rotacja pracowników w ciągu roku wynosiła 15%.
Po szkoleniach poziom ten spadł do niespełna 8 % Dla pracodawcy oznacza to dość pokaźne oszczędności, bowiem nie musi ponosić kosztów związanych z zatrudnieniem nowych pracowników ( rekrutacji, badań, przeszkolenia).
Jeśli więc wskaźnik rotacji jest wyraźnie niższy oznacza to, że inwestycja w wyjazd firmowy okazała się bardzo dobrym posunięciem.
Ostatnią trzecią metodą jest miernik efektywności procesów, który jest pewnym połączeniem dwóch poprzednich sposobów mierzenia efektywności przeprowadzonego szkolenia.
Trzecia metoda nie opiera się na jakiś konkretnych wyliczeniach, bowiem sukcesem dla pracodawcy jest to, jak widzi zgrany i bardzo dobrze współpracujący ze sobą zespół, który realizuje w sposób zadowalający powierzone im przez zwierzchnika zadania.