Podstawowe korzyści z team buildingu
Hasło "teambuilding" większości kojarzy się z korporacyjną nowomową i nowoczesnymi metodami zarządzania zespołem pracowników, jednak często nie zdajemy sobie sprawy, co tak dokładnie kryje się pod tym pojęciem.
Tymczasem większość działających współcześnie firm - zarówno małych i dużych, prywatnych jak i państwowych - w jakimś zakresie teambuildingu znajdują się wszelkie zorganizowane przez pracodawcę aktywności mające na celu integrację zespołu pracowników, pogłębienie więzi między nimi oraz naukę współpracy (wzajemne odkrywanie mocnych i słabych stron, określanie nieformalnych ról w zespole, poprawę wzajemnego rozumienia).
Pod tymi suchymi z pozoru hasłami kryją się przede wszystkim wszelkie formy integracji zespołu, gry szkoleniowe, wyjazdy i imprezy integrujące, szkolenia integracyjne a także wspólne zajęcia pozasłużbowe.
Profesjonalna integracja skutkuje przede wszystkim poprawą relacji oraz zażyłości pomiędzy poszczególnymi pracownikami. Daje to szansę na budowę zgranego i dobrze współpracującego zespołu, co bezpośrednio przekłada się na zwiększenie jego efektywności.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:
Zgrany zespół dobrze znających się ludzi to również czynnik ułatwiający rozwiązywanie problemów, które - nie oszukujmy się - pojawiają się zawsze, nawet w najlepiej współpracującym teamie. Im lepiej poszczególni pracownicy się znają i im głębsza jest ich relacja pozasłuzbowa, tym łatwiej rozwiązuje się konflikty na różnym tle, również kulturowym (w szczególności dotyczy to zespołów wielonarodowościowych).
Jak pokazuje doświadczenie, teambuilding prowadzi również do kształtowania i umacniania w pracownikach postawy pro-zespołowej - odpowiedzialności za team oraz gotowości do pomocy współpracownikom zamiast niezdrowej rywalizacji.
Ponadto, wykształcenie w pracownikach gotowości do wsparcia kolegów z zespołu i dzielenia się wiedzą oraz umiejętnościami owocuje podwyższeniem poziomu wyszkolenia członków zespołu, a w konsekwencji wzrostem jego efektywności i profesjonalizmu dostarczanych usług.
Na samym końcu - choć nie jest to pewnie najmniej ważny aspekt - należy dodać, że większość wspólnych zajęć integracyjnych przynosi pracownikom dobrą zabawę i miło spędzony czas.
Jak pokazuje powyższa analiza, szkolenia integracyjne to nie tylko fajna zabawa, ale przede wszystkim niezwykle istotny składnik ogólnej efektywności firmy. Zbliżenie do siebie poszczególnych członków zespołu owocuje bowiem poprawą ich współpracy, ogólnego poziomu wyszkolenia oraz atmosfery w teamie. Każdy pracodawca i przełożony powinien więc pamiętać o tym, że zespół należy zbudować.