Mannequin Challenge - alternatywa dla klasycznego team buildingu
Jeśli chcesz wygrywać w branży teambuildingowej musisz być hipsterem ;) . Tak w Gammie Discover żartujemy sobie z całkiem poważnego trendu jakim jest zagospodarowywanie wszystkich możliwych zjawisk społecznych, konsumpcyjnych do projektów teambuildingowych.
Hipster, żeby być trendy musi na bieżąco śledzić to co jest modne na świecie. Najlepiej jeśli dostrzeże trend przed innymi hipsterami. W branży spotkań integracyjnych jest podobnie. Gdy pojawiły się okulary wirtualne powstały projekty teambuildingowe VR. Na fascynację Ingress’em i Pokemonami świat team firmy od integracji zareagowały projektami wykorzytującymi geocaching. Reakcją na programy kulinarne stał się teambuilding kulinarny i warsztaty kulinarne. Projekty wykorzystujące drony to odpowiedź na co raz dostępniejszą technologię w tym obszarze.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:
No i tak dochodzimy do mannequin challange. Pierwszy MCH odbył się na Florydzie w liceum. Pewien nastolatek nagrał siebie i swoich znajomych komórką – wszyscy w pozach manekinów, następnie ten performance rozpropagował przez twittera. Jak to zwykle z tego typu zjawiskami po chwili w U.S.A. prawie wszyscy podjęli wyzwanie manekina – od gwiazd sportu, rozrywki, aktorów po polityków. Moda wreszcie trafiła nad Wisłę. Po co kręcić filmy, w których nic się nie dzieje? Po co oglądać filmy, w których najczęściej powtarzającym się motywem muzycznym jest Black Beatle hip-hopowego duetu Rae Sremmurd? Bo jest to modne. Nagrane filmy można publikować na facebooku, instragramie, snapchacie a nawet na serwisie LinkedIn (co akurat jest dziwne).
Jak wykorzystać mannequin challange w teambuildingu? Na pewno ważne jest podejście jakościowe. Co prawda niby wszystko można nagrać iPhonem i to z ręki, jeśli jednak planujemy aby nagranie służyło później celom employer brandingowym czy to do klienta wewnętrznego czy do budowania wizerunku nowoczesnej i „zwariowanej” organizacji to jakość będzie miała duże znaczenie. Warto więc powierzyć nagranie odpowiedniej ekipie kamerzystów, oświetleniowców, charakteryzatorów i montażystów.
Zaangażowanie grupy, która bierze udział w spotkaniu integracyjnym odbywa się w następujących obszarach:
- napisanie scenariusza – takie video może i powinno mieć jakieś przesłanie. Film może obrazować pewne wartości firmowe, kulturę organizacyjną, motto bądź apel skierowany do określonej grupy odbiorców. Scenariusz jest rozpisany na poszczególne sceny i aktorów, zawiera didaskalia, których jakość i szczegółowość będzie decydować o efekcie pracy całego zespołu.
- próby, duble, praca z kamerą – tu zawsze jest dużo śmiechu, radości, często filmik zmontowany z nieudanych i śmiesznych scen jest równie dużą wartością co samo video mannequine challange.
- tego typu nagranie powinno mieć zaplanowane swoje „życie” w mediach społecznościowych. To znów rzecz, którą można zaplanować i zaprojektować - tak, aby osiągnąć określony cel (np. 1000 udostępnień bądź 10 000 like’ów na fb).
Mocną stroną tego projektu teambuildingowego jest skalowalność - zarówno pod względem kosztów, liczby uczestników jak i stopnia skomplikowania. Dzięki temu jest to propozycja dla grup od 10 osób do nawet 100.