Jak wygląda przykładowe zadanie teambuildingowe?
Kiedy poszukiwaliśmy nowego tematu do strefy wiedzy Gammy Discover – tzw. wikiDiscover w sukurs przyszły nam wyniki wyszukań przeglądarki Google. Okazało się, że jedną z najczęściej wyszukiwanych fraz była „teambuiliding zadania” . Możemy więc założyć, że setki, a być może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytanie "Jak wygląda przykładowe zadanie?"
Możemy więc założyć, że setki, a byś może tysiące osób poszukuje odpowiedzi na pytania:
- jak wygląda przykładowe zadanie
- jak dobierać zadania
- jak złożyć z zadań wydarzenie integracyjne
- jak zaprojektować zadanie
Zacznijmy więc od pierwszego zagadnienia – przykładowego zadania teambuildingowego.
Klasykiem gatunku jest budowa wieży – z rozmaitych materiałów – może to być wieża z papieru, pianek, słomek bądź klocków. Zadanie to ma olbrzymi potencjał.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół. Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.
Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:
Uczestnicy skupiają się wokół wspólnego celu, mogą zostać podzieleni na mniejsze grupy, które ze sobą współzawodniczą bądź współpracują, w trakcie gry trener może wprowadzać utrudnienia, zmieniać zasady – wszytko co pozwoli zaistnieć zjawiskom, które chcemy zaserwować uczestnikom a potem omówić.
Z budową wieży jest jednak jeden problem – prawie wszyscy już to ćwiczenie znają – jest passe, potencjał angażujący uczestników dramatycznie więc spada.
Zadanie teambuildingowe musi być atrakcyjne dla uczestników – ludzie muszą się w pełni zaangażować w poszczególne aktywności – tylko wtedy powstałe zjawiska, emocje będą autentyczne. Jeśli dany uczestnik już budował wieżę – raz, albo co gorsza więcej razy podejście do ćwiczenia z rezerwą i brakiem zaangażowania. Dlatego tak ważne jest wymyślanie wciąż nowych zadań – świeżych, co do których mamy pewność, że uczestnicy ich nie znają.
Dziś w związku ze zmianami pokoleniowymi co raz więcej zadań przenoszonych jest do świata wirtualnego (VR) bądź rzeczywistości rozszerzonej (AR). Duży potencjał immersyjny (anagażujący) mają wszelkie gry i zadania wymagające wykorzystania gadżetów elektronicznych i mobilnych aplikacji.
Przykładowo na oczekiwanie klienta, aby uczestnicy otrzymali zadanie integracyjne wykorzystujące telefony komórkowe sięgnęliśmy po aplikację Snapchata.
Zadaniem uczestników było wyreżyserować i nagrać etiudy filmowe za pomocą tego narzędzia. W przypadku tego wydarzenia etiudy miały dotyczyć wartości korporacyjnych klienta, ale równie ich kanwą mogą być zasady obowiązuje w zespole, cele które są stawiane przed zespołem bądź zespół stawia sobie etc.
Odpowiednie rekwizyty, konsultacja zawodowego youtubera oraz charakteryzatora sprawiła, że wydarzenie było fajne i profesjonalne zarazem. Powstałe nagrania trafiły do intranetu firmowego i stały się elementem employer brandingu skierowanego do pracowników firmy.
Z reguły integracja to szereg zadańh, ułożonych w nieprzypadkowej kolejności. Każde z zadań nie może być kosztowne na poziomie przygotowania i realizacji.
Wyobraźnia pozwala zaprojektować nawet bardzo wymyślnie przedsięwzięcia, ale warto pamiętać o budżecie przewidzianym na spotkanie integracyjne.
Zwykle sekwencję zadań tworzą zarówno low-budget’owe zadania przemieszane z wisienkami na torcie – tymi projektami bardziej premium.