Edutainment – nowoczesne formy integracji , Raport 2017 (cz. 4/5) Integracje w służbie employer brandingu

Integracje w służbie employer brandingu. Dziś employer branding jest odmieniany przez wszystkie przypadki. Staje się narzędziem, za pomocą którego podnoszona jest efektywność właściwie większości procesów HR w organizacji. Coraz częściej definiując cele stawiane przed team buildingiem, decydenci mniej bądź bardziej świadomie oczekują rezultatów wzmacniających wizerunek firmy jako wartościowego pracodawcy.

Gamma - Edutainment – nowoczesne formy integracji , Raport 2017 (cz. 4/5) Integracje w służbie employer brandingu

Employer branding 360 stopni

Integracje w służbie employer brandingu. Dziś employer branding jest odmieniany przez wszystkie przypadki. Staje się narzędziem, za pomocą którego podnoszona jest efektywność właściwie większości procesów HR w organizacji. Coraz częściej definiując cele stawiane przed teambuildingiem, decydenci mniej bądź bardziej świadomie oczekują rezultatów wzmacniających wizerunek firmy jako wartościowego pracodawcy.

Najważniejsze atrybuty marki pracodawcy wg samych pracodawców to kolejno: kultura organizacyjna, wynagrodzenie, benefity wg raportu Employer branding w Polsce 2015. Imprezy i spotkania integracyjne oddziałują zarówno na pierwszy, jak i trzeci ze wskazanych czynników. Klienci, mając intuicję bądź wiedzę na temat tych zależności, coraz częściej stawiają przed wydarzeniami firmowymi cele powiązane ze strategią employer brandingu w organizacji. Ten sam raport wskazuje, że jedną z korzyści efektywnego EB jest obniżenie fluktuacji pracowników.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:

Dlatego employer branding coraz częściej skierowany jest w takim samym stopniu do wewnątrz organizacji, jak i na zewnątrz. Organizacje nie tylko chcą się jawić jako atrakcyjni pracodawcy w oczach potencjalnych pracowników, ale również tych, którzy w firmie obecnie pracują. Tzw. rynek pracownika, wysokie koszty fluktuacji i rekrutacji pracowników powodują, że firmy intensywnie poszukują narzędzi skoncentrowanych na retencji pracowników (podnoszeniu średniego czasu pracy w organizacji).

W ten trend wpisuje się również organizowanie spotkań integracyjnych. Coraz częściej jednak cel określany jako „dobra zabawa” zastępują cele powiązane ze współczesnymi oczekiwaniami pracowników:

  • dobra zabawa wraz z rozwojem – edutainment,
  • dobra zabawa wraz z pomaganiem – impreza CSR-owa
  • dobra zabawa, ale zaprojektowana przez nas – Open Space Technology.

Wsłuchanie się w prawdziwe potrzeby pracowników powinno mieć charakter autentyczny, dopasowany do kultury organizacyjnej i kontekstu, w którym dana firma aktualnie się znajduje. W ten sposób zaprojektowana impreza najpierw zaangażuje uczestników podczas samego wydarzenia, a docelowo przyczyni się do poprawy wizerunku firmy w oczach pracowników.

Czynnik higieny czy motywator?

Świadczenia na rzecz pracowników zgodnie z dwuczynnikową teorią Herzberga możemy podzielić na dwie kategorie:

  • Motywatory – czynniki, które zwiększają motywację i zaangażowanie pracowników.
  • Czynniki higieny – narzędzia, benefity, które niwelują niezadowolenie pracowników.

Innymi słowy – pozbawienie niektórych świadczeń może spowodować niezadowolenie uczestników (czynniki higieny), nagrodzenie innymi zwiększa zadowolenie pracowników (motywatory).

Spotkanie integracyjne powielające klasyczne schematy staje się czynnikiem higieny. Pomimo koszto- i zasobochłonności pracownicy traktują je jako stały benefit, do którego są przyzwyczajeni. Pozbawienie ich tego benefitu skutkowałoby jednak wzrostem niezadowolenia. Takie spotkanie w pełni realizuje definicję czynnika higieny.

Motywatorem staje się spotkanie integracyjne, które jest odstępstwem od schematu – wywołuje efekt zaskoczenia – w formie lub/i treści.

Takim motywatorem może stać się:

  • wydarzenie dedykowane, w którym widać wysiłek poświęcony na osadzenie realizacji w kontekście organizacyjnym,
  • szkolenie z przywództwa osadzone w świecie Star Wars (edutainment),
  • projekt całkowicie różny od poprzednich (jeżeli do tej pory odbywały się wydarzenia outdoorowe jesienią, to może warto sięgnąć po indoor na wczesną wiosnę),
  • event zawierający nowoczesne technologie, żeby pracownicy poczuli, że dba się o nich, jakby pracowali w Dolinie Krzemowej (VR, drony, technologie mobilne),
  • połączenie dwóch mniejszych wydarzeń w jedno spektakularne spotkanie.

Zarządzanie procesem planowania i projektowania spotkań pracowniczych z uwzględnieniem motywacji i oczekiwań pracowników pozwala uniknąć sytuacji, w których organizacja inwestuje duże zasoby na aktywności, które nie notują pozytywnego wpływu ani na realizację celów HR-owych, employerbrandingowych, ani nie podnoszą indywidualnej satysfakcji pracownika.

Studium przypadku:

Sytuacja wyjściowa: Dział HR firmy automatyki kontrolno-pomiarowej zgłosił się do Gamma Discover z potrzebą rozwojową dla 20 osób wyższej kadry menedżerskiej. Wyzwaniem był staż pracowników przekraczający 10 lat pracy na danych stanowiskach, w związku z czym uczestniczyli oni już w wielu szkoleniach i mieli poczucie, że nie mogą już nauczyć się niczego nowego.

Rozwiązaniem okazał się projekt Gwiezdne wojny, który dzięki swojej niekonwencjonalnej, a jednocześnie modnej formie stał się idealnym przekaźnikiem narzędzi menedżerskich, których potrzebowali uczestnicy. Pracując w oparciu o metafory filmowe i Barometr Zmian®, wyeliminowaliśmy naturalny opór, który pojawiał się wśród doświadczonej kadry podczas tradycyjnych szkoleń w ciągu ostatnich lat.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

2007 rok obfituje w ważne wydarzenia. W kwietniu Komitet Wykonawczy UEFA ogłasza, że Polska z Ukrainą będą współorganizować piłkarskie Mistrzostwa Europy w 2012 roku. Lato przynosi koncerty legend – największe hity dla polskiej publiczności śpiewają członkowie The Rolling Stones oraz Red Hot Chili Peppers. Gorąco jest również na scenie politycznej – dochodzi do samorozwiązania Sejmu, a w październiku do przyspieszonych...
Istnieje wiele sposobów na integrację w firmie i wcale nie musi ona sprowadzać się do wspólnego spędzania czasu przy stole, podczas weekendowych wyjazdów do hotelu.
Firmowa integracja potrafi przybierać naprawdę różne oblicza. Nie musi być to już bynajmniej wypad do pubu czy hotelowe imprezowanie. Integracja zaczyna nabierać zupełnie innych, zróżnicowanych form, które nie dość, że odstresowują i dają rozrywkę, to na dodatek tworzą więzi, budują zaufanie i doskonalą umiejętności wspólnego działania.
Wyjazdy integracyjne dla firm coraz częściej przybierają urozmaicone formy, bardzo odległe od dobrze wszystkim znanych wyjazdów hotelowych. Obecnie tworzy się je w oparciu o team building, który ma za zadanie, na podstawie konkretnego scenariusza, wzmocnić więzy między pracownikami.
Integracja nie musi być wcale nudnym, służbowym obowiązkiem, który trzeba wykonać dla świętego spokoju. Może być wyzwaniem, świetną zabawą, a nawet prawdziwą przygodą, która porwie wszystkich uczestników.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza