Efekt WOW i efekt AHA!
W skrócie inteligentny teambuidling powinien wywoływać oba efekty. W formie powinien być widowiskowy (wykorzystujący atrakcyjne aktywności i gadżety). Treści natomiast powinny wspierać rozwój zakontraktowanych kompetencji, wartości, postaw.
W tym rozumieniu inteligentny teambuilding jest swoistym miksem tradycyjnego teambuidlingu i szkolenia. Formuła smart-fun czy też edutainment jest odpowiedzią na oczekiwania firm, których pracownicy są co raz częściej znużeni tradycyjną formułą szkoleń (flipchart, krzesła w podkowę, ćwiczenia papier-ołówek i scenki).
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Imprezy integracyjne dla pracowników są niezwykle ważne. Z tego też powodu każdy pracodawca powinien być świadomy, jak duże znaczenie ma budowanie relacji w grupie pracowników. W obecnych czasach odchodzi się od tradycyjnego modelu spotkań integracyjnych, jeśli nie masz pomysłu na szkolenia integracyjne sprawdź nasze propozycje:
Wraz ze zmianą relacji między firmami i pracownikami – mamy obecnie rynek pracownika – firmy podejmują relatywnie dużo akcji w duchu employer brandingu – takich, które budują, sprawiają, że dane miejsce pracy w percepcji pracowników jest atrakcyjne.
Na te dwa trendy nakłada się trzeci – oczekiwanie przedstawicieli pokolenia Y i Z związane z rozwojem. Pracownicy reprezentujący te pokolenia w ramach swojego rozumienia life-work balance wytyczają jasną granicę między pracą i życiem prywatnym.
Czas prywatny ma służyć zabawie – praca zaś rozwojowi. Stąd imprezy firmowe o charakterze wyłącznie „imprezowym” są oceniane na co raz niższym poziomie przez młodych pracowników.
Opisane trendy wskazują, że projekty wywołujące efekt WOW i efekt AHA są przyszłością rynku rozwojowego w Polsce i na świecie.