Co zrobić, aby efekt teambuildingu był trwały?
Firmy zamawiają integrację, żeby wpływać na atmosferę w organizacji, a przez to docelowo podnosić zaangażowanie pracowników. Zaangażowani pracownicy lepiej wykorzystują swoje zasoby – umiejętności, kompetencje, wiedzę.
Wiele firm ma jednak takie doświadczenie, że spotkanie integracyjne ma efekt na morale pracowników tylko na krótki czas. Po miesiącu, czy dwóch sytuacja wraca to punktu wyjścia.
Ta obserwacja co raz częściej prowadzi do konkluzji, że nie warto inwestować środków firmowych na tego typu spotkania.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Gry szkoleniowe i wyjazdy integracyjne dla firm pozwalają na nawiązywanie i zacieśnianie relacji między pracownikami oraz budowanie marki pracodawcy. Pomagamy nadać takim spotkaniom odpowiednio atrakcyjną formę oraz dobrać aktywności wyzwalające energię i emocje.
Poznaj nasze rozwiązania:
Odpowiedzią na tego typu sytuacje jest projektowanie działań integracyjnych wg modelu 70-20-10. Według modelu firma inwestując w pracowników powinna alokować zasoby w następujący sposób: 10 procent – w samo wydarzenie, 20 procent w działania peer to peer (czyli działania między pracownikami oraz w relacji z przełożonymi),
70 procent to działania wymagające wykorzystania nowych umiejętności, pozwalające zaistnieć nowej postawie (zwykle jest to postawa proaktywna, związana z otwartością na współpracę, zmianę itp.).
Teambuilding w modelu 70-20-10 powinien otrzymać wsparcie w postaci spotkań pracowniczych, wyposażenia przełożonych w narzędzia wspierające współpracę, a przede wszystkim powinny w firmie powinny pojawić się procesy umożliwiające ludziom pomaganie sobie nawzajem.
Tak zaprojektowane działania sprawią, że pozytywny impuls zwiększający zaangażowanie ludzi nie będzie wraz z upływem czasu tracił siły.