Co stoi za sukcesem imprezy firmowej?
Udana impreza firmowa to jeden ze współczesnych mechanizmów prowadzących do lepszej integracji pracowników w firmie. W znaczący sposób wpływa ona na relacje między pracownikami. Według prowadzonych badań, im są one lepsze, tym bardziej efektywnie są w stanie pracować poszczególne osoby, bardziej skłonne do podejmowania rozwojowego ryzyka.
Jak zorganizować udaną imprezę firmową?
Wśród wiodących obecnie trendów w kulturze korporacyjnej jest odchodzenie od tradycyjnej formy tego eventu, jak imprezy okolicznościowe przygotowywane z okazji świąt i związane z niechętnie odbieranym przymusem koniecznym do spełnienia wobec firmy.
Dużo lepszą opinią i lepiej przyjmowane przez pracowników są imprezy dla firm związane na przykład z zajęciami outdoorowymi, wyjazdem w zupełnie inny teren i zorganizowanie dla pracowników nietypowych aktywności fizycznych lub umysłowych, pozwalających im na sprawdzenie się w trakcie wychodzenia ze strefy komfortu.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół. Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.
Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:
Do najpopularniejszych obecnie form imprez firmowych należą m. in. pikniki połączone z koncertami lub występami kabaretowymi zaproszonych zespołów, zabawy rozwijające
teambuilding – uczące pracowników przy okazji tak potrzebnych w codziennym życiu biznesowym zarządzania zespołem i podejmowania szybkich decyzji, zabawy improwizacyjne prowadzone przez zespoły specjalizujące się w tego typu działaniach, które znakomicie potrafią pobudzić kreatywność pracowników czy czysto fizyczne
gry terenowe jak paintball i inne grupowe aktywności.
Co stoi za udaną imprezą firmową?Przede wszystkim właściwy dobór podwykonawców naszego zlecenia. Nawet szukając oszczędności w tym zakresie, warto jednak postawić na sprawdzone firmy działające na rynku od kilku lat w zakresie organizacji imprez firmowych, mogące pochwalić się rekomendacjami od zadowolonych klientów.
Próby organizacji tego typu wydarzeń przez osoby z działu marketingu firmy, którym najczęściej powierzane jest to zadanie, kończą się zazwyczaj niepowodzeniem i niezadowoleniem ze strony zawiedzionych pracowników. Rosnąca popularność imprez dla firm i docenianie ich działania przez menedżerów firm spowodowała wysoko rozwiniętą specjalizację także w dziedzinie ich organizacji – warto więc postawić na sprawdzone już rozwiązania i doświadczonych podwykonawców, w których ofercie faktycznie możemy w tej chwili przebierać do woli.
Choć ich oferta jest zazwyczaj szczegółowo wyceniona – korzyści motywacyjne z udanych doświadczeń pracowników i kreujące dobrą atmosferę w dalszej pracy codziennej będą na ogół bezcenne.