Wywieranie wpływu w pracy

Zdanie, że wystarczy dobrze wyglądać, aby mieć wpływ na innych wydaje się być już od dobrych kilkudziesięciu lat nieaktualne. Jednak dziś, aby być liderem grupy, trzeba wykazywać się pewnymi cechami osobowościowymi, charakterystycznymi jedynie dla osób, mających naturalne predyspozycje do przywództwa

Gamma - Wywieranie wpływu w pracy

     

    Zdanie, że wystarczy dobrze wyglądać, aby mieć wpływ na innych wydaje się być już od dobrych kilkudziesięciu lat nieaktualne. Jednak dziś, aby być liderem grupy, trzeba wykazywać się pewnymi cechami osobowościowymi, charakterystycznymi jedynie dla osób, mających naturalne predyspozycje do przywództwa. Nie wystarczy też górnolotne, mądre z pozoru słowa, aby być skutecznym szefem, mającym szacunek w grupie swoich podwładnych. W pracy czy codziennym życiu bardzo często zostajemy poddawani rozmaitym manipulacjom, nawet jeżeli do końca nie jesteśmy świadomi istnienia tego zjawiska. Wywieraniem wpływu w pracy określać można między innymi wykorzystywanie swojej pozycji do narzucania swojej woli, nie dawanie możliwości wyboru, podsuwanie gotowych rozwiązań bez pokazywania całości zagadnienia, wykorzystywanie znajomości słabych punktów pracownika, wycofywanie się z obietnic oraz próba wmówienia czegoś pracownikowi podczas niezobowiązującego, dość luźnego w atmosferze wyjazdu integracyjnego. Manipulacja ułatwia zdobycie odpowiedniej wiedzy, szczególnie o tych słabszych stronach danego pracownika. Oto jakie są najczęściej występujące techniki manipulacji, mające miejsce w służbowych relacjach na linii szef/kierownik - pracownik:

    - wzbudzanie poczucia winy - pracownik często obarczany jest winą za niepowodzenia, nawet jeżeli nie przyczynił się bezpośrednio do ich zaistnienia lub nie dało się ich w żaden sposób uniknąć
    - naruszanie prywatności, objawiające się najczęściej w postaci niezbyt przychylnych, niekiedy nawet niezwykle przykrych komentarzy odnoszących się do prywatnego życia danego pracownika
    - celowe przeszkadzanie, czyli jedna z najbardziej powszechnych technik manipulacji, stosowana w znacznej większości działających na rynku firm
    - wywieranie silnej presji, nawet jeżeli nie jest to uzasadnione jakimikolwiek argumentami
    - '' dobry i zły'' , czyli technika manipulacji, niezwykle popularna, służąca przede wszystkim do ''zmiękczania'' pracowników, szczególnie w trakcie prowadzenia negocjacji, które mają zostać przeprowadzone na niekorzyść pracownika.

    ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

    Zapraszamy na zarządzanie projektami szkolenie. Na szkoleniu dowiesz się m. in.: jak opracować plan projektu? Jak zarządzić czasem i jakością w projekcie? Jak zadbać o przepływ informacji? Jakie są dobre praktyki w zarządzaniu projektami?

    Powiązane z tym tematem: szkolenie zarządzanie zespołem pracowniczym, szkolenia po angielsku, szkolenia miękkie Warszawa.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza