Walcz z rutyną w pracy
Rutyna w życiu zawodowym to jeden z czynników powodujących wypalenie i niechęć do wykonywania powierzonych pracownikowi obowiązków. W pracy spędzamy ogromną część naszego życia. Nic więc dziwnego, że oczekujemy od niej, że oprócz źródła utrzymania będzie stanowiła ona także źródło satysfakcji i wprowadzała do naszego życia poczucie spełnienia.
Rutyna w życiu zawodowym to jeden z czynników powodujących wypalenie i niechęć do wykonywania powierzonych pracownikowi obowiązków. W pracy spędzamy ogromną część naszego życia. Nic więc dziwnego, że oczekujemy od niej, że oprócz źródła utrzymania będzie stanowiła ona także źródło satysfakcji i wprowadzała do naszego życia poczucie spełnienia.
Dlatego jeśli chcemy odpowiednio zmotywować swoich podwładnych i sprawić, aby ich poczucie satysfakcji z wykonywanej pracy przekładało się na ich efektywność należy stawiać przed nimi nowe wyzwania.
Nowe wyzwania w życiu zawodowym są niezwykle istotnym aspektem pracy, powodującym że pracownicy nie popadają w rutynę i nie są sfrustrowani monotonią wykonywanych zadań. Jednak jeśli zależy nam na pozytywnym skutku naszych działać warto pamiętać o konieczności odpowiedniego doboru wyzwania. Stawiane przed pracownikami nowe zadania mają powodować zaciekawienie i poczucie, że wykonywana przez nich praca jest istotna.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
W dużej mierze umiejętności przywódcze można wypracować. Dobre zarządzanie zespołem to sztuka dobrego motywowania oraz delegowania zadań. Zdobądź niezbędną wiedzę potrzebną, by zostać EXELLENT MENAGEREM! Zapraszamy na szkolenie z zarządzania zespołem. Mogą Cię również zainteresować: szkolenia po angielsku, szkolenie rozwiązywanie konfliktów w zespole.W związku z tym należy odpowiednio dopasować trudność powierzanych obowiązków. Jeśli wyzwanie będzie zbyt trudne sprawi, że pracownik może zwątpić w swoje kompetencje, co może skutkować poczuciem frustracji. Dlatego dobry manager musi posiadać wyczucie i umiejętność dopasowania delegowanych zadań do potrzeb, kompetencji i umiejętności konkretnego pracownika.
Taka przemyślana strategia zarządzania zespołem z całą pewnością przyczyni się do osiągania przez dział lepszych wyników, dzięki świadomemu podziałowi obowiązków i działaniu grupowym jako jedna drużyna. Wymaga to jednak dużej wiedzy, doświadczenia i wyczucia ze strony kadry zarządzającej.
Jeśli jednak manager posiada takie kompetencje skorzystają na tym nie tylko pracownicy, którzy będą mieli poczucie satysfakcji i samorozwoju, który osiągają w pracy, ale korzyść odniesie także cała organizacja dzięki wysokim wynikom zespołu i zaangażowaniu w pracę.
Pozytywnym skutkiem świadomego zarzadzania zespołem jest także poczucie utożsamiania się pracowników z filozofią firmy i przywiązanie do niej. Co z kolei skutkuje mniejszą rotacją pracowników.
Efektywność osobista w oparciu o metodologię MBTI®
MBTI® pomaga w zrozumieniu stylu funkcjonowania innego człowieka. Pokazuje strategie budowania relacji, podejmowania decyzji, wyjaśnia i pomaga zaakceptować różnice pomiędzy ludźmi. Jest przydatne do rozwijania… Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz
tam:
- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej