W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

Wiele osób na co dzień spotyka się z językiem korzyści. Bardzo często nieświadomie na przykład będąc w sklepie, czy też czytając, bądź oglądając różnego rodzaju reklamy, oferty. Język korzyści choć jest bardzo skuteczny oraz często stosowany, to jednak wciąż tajemniczy dla wielu osób. Warto jednak wiedzieć, że język korzyści ma ogromną moc perswazji pod warunkiem, że jest on w odpowiedni sposób użyty.

Gamma - W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

 
W jaki sposób skutecznie stosować język korzyści?

Wiele osób na co dzień spotyka się z językiem korzyści. Bardzo często nieświadomie na przykład będąc w sklepie, czy też czytając, bądź oglądając różnego rodzaju reklamy, oferty. Język korzyści choć jest bardzo skuteczny oraz często stosowany, to jednak wciąż tajemniczy dla wielu osób. Warto jednak wiedzieć, że język korzyści ma ogromną moc perswazji pod warunkiem, że jest on w odpowiedni sposób użyty.

Czym jest język korzyści?

Już na podstawie samego określenia można wysnuwać wnioski odnośnie tego, czego ono dotyczy. Warto zaznaczyć, że język ten nazywany jest także językiem pozytywów. Chodzi tutaj bowiem o to, aby mówić tak, żeby zwracać uwagę danej osoby tylko na pozytywne aspekty. Pomija się celowo rzeczy, które mogą zniechęcać, czy też wzbudzać negatywne uczucia. Ponadto oczywiście, aby język korzyści był skuteczny warto także dostosować go w sposób odpowiedni do odbiorcy. W przypadku, kiedy wie się na przykład na czym komuś zależy, co ktoś chce osiągnąć, to wtedy można znaleźć takie pozytywne strony, które sprawią, że osoba ta będzie miała o omawianej językiem korzyści kwestii pozytywne zdanie.

Jak stosować język korzyści, aby był on skuteczny?

Wbrew pozorom efektywne posługiwanie się językiem korzyści nie należy do prostych czynności. Wynika to z tego, że wypowiedź musi być dostatecznie wyważona. Podczas mówienia językiem korzyści nie można czegoś przesadnie zachwalać, czy też mówić nieprawdy, ponieważ może to przynieść rezultaty odpowiednie do zamierzonych. Ważne jest zatem to, aby mówić językiem prostym, który łatwo trafia do odbiorcy i przekaz jest jasny. Ponadto nie można zapominać o tym, że im więcej wie się o potencjalnym odbiorcy, jego poglądach, czy też upodobaniach, a także oczekiwaniach to tym lepiej można wykorzystać język korzyści i za jego pomocą zwrócić uwagę na takie aspekty, które w danym przypadku są ważne.

W jaki sposób wypowiadać się językiem korzyści, aby miało miejsce budowanie relacji z Klientem?
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę nie tylko na samą treść wypowiedzi, ponieważ w języku korzyści bardzo ważne jest także to, w jaki sposób jest to wypowiadane. Należy nie tylko skrupulatnie dobrać jak najlepsze na dany temat słownictwo, ale także mówić odpowiednim tempem, stosować intonację. Bardzo ważne jest szczególnie to, że kiedy mówi się o ważnej kwestii, która na przykład pozytywnie wpływa na budowanie relacji z klientem to nieco zwolnić tempo wypowiedzi, zastosować odpowiednią intonację, powiedzieć to głosem przyjaznym, a także zwracającym uwagę. Bardzo ważne jest oczywiście stosowanie odpowiednich przerw w wypowiedzi- w przypadku szybkich monologów nawet najlepszy przekaz może nie być odebrany w pozytywny sposób.

Gdzie najczęściej można spotkać się z językiem korzyści?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że z tym językiem ma się do czynienia tak naprawdę codzienne. Najczęściej jednak ma on zastosowanie na przykład w takiej sytuacji, jaką jest rozmowa handlowa. To właśnie język korzyści sprawia, że techniki sprzedażowe są skuteczne. Aby czymś kogoś zainteresować, zachęcić to na pewno trzeba dany temat przedstawić w pozytywnym świetle. Ważne jest to, aby wątpliwości, które przed rozmową posiada odbiorca zostały rozwiane, aby zauważał on tylko pozytywne aspekty, czy też miał świadomość tego, że pozytywów jest znacznie więcej. Osoba taka jest wówczas zdecydowanie bardziej podatna na podjęcie decyzji, która skłoni na przykład do zakupu, czy podpisania umowy. Ważne jest jednak, aby pamiętać o tym, że język korzyści powinien być rzetelny i prawdziwy, a przy tym skuteczny. Stosowanie tej techniki nie powoduje, że można kłamać, jednak technika ta daje pewne możliwości, jakimi między innymi jest na przykład właśnie to, aby o tym co złe nie mówić.

Umiejętność posługiwania się językiem korzyści jest ogromną zaletą i jest bardzo pomocna w wielu sytuacjach nie tylko w życiu zawodowym, ale również i osobistym. Język ten pozwala na osiąganie swoich celów, ważne jest jednak to, aby w odpowiedni sposób się nim posługiwać.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza