Trzy pokolenia – X, Y, Z
Zmieniające się czasy jak i tryb życia, rynek pracy, nauka czy technika starają przystosować się do nowych, panujących warunków. Wszystko to musi wykazać się pewnymi umiejętnościami, aby mogło zrobić karierę, odnieść sukces i mieć jakąkolwiek szansę na rozwój. W celu ułatwienia określeń co do konkretnych pokoleń jak i ich specyfiki, wyróżniono je i nazwano jako X, Y i Z.
Pokolenie X, charakteryzowane również jako pokolenie konsumentów, to generacja ludzi urodzonych w drugiej połowie XX w. W Polsce podaje się lata 1961-1983. Pokolenie to określa się również jako PRL. To często ludzie, którzy odrzucają świat, jak wykreował marketing.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Zarządzanie pokoleniem y – czyli jak rozmawiać z dwudziestoparolatkiem aby czuł się zmotywowany do pracy? Posiadanie w jednym zespole przedstawicieli różnych pokoleń jest wyzwaniem dla współczesnych menagerów i liderów. Szkolenie z zarządzania multigeneracyjnego pozwala bliżej przyjrzeć pokoleniom aktywnym na rynku pracy oraz dobrać odpowiedni model zarządzania do każdego z nich.
Mogą Cię również zainteresować: szkolenie z zarządzania projektami, warsztaty z komunikacji.
Pokolenie Y
Generacja ta obejmuje ludzi urodzonych od 1984 do 1997 roku. To następna generacja, pokolenie cyfrowe. Wychowali się w realiach nowego rynku, nie pamiętają komunizmy czy zimnej wojny. Oswoili technologiczne nowości, aktywnie korzystają z mediów i żyją w globalnym świecie dzięki dostępu do internetu. Są dobrze wykształceni i cenią sobie jakość życia.
Mieszkają dłużej z rodzicami, przekonani są o swojej wyjątkowości i opóźniają wejście w dorosłość. Często odbierane jest bardzo negatywnie, jako ludzie żyjący w innym, wirtualnym świecie. Pokolenie Z kolei to ludzie urodzeni po roku 2000, którzy dopiero wkroczą bądź wkraczają w rynek pracy. Każdą wątpliwość pokolenie to sprawdza w internecie, posiadając do niego stały dostęp. Wychowało się w dobrobycie, ulega trendom i składa się z indywidualistów.
Multigeneracje – zarządzanie zespołem wielopokoleniowym
Różnorodność pokoleniowa w zespole olbrzymi potencjał, ale też wyzwanie. Zwłaszcza teraz – w sytuacji pracy zdalnej, w której chęć niezależności vs. współzależności i zależności różnicuje…Lider Transformacyjny - przywództwo przyszłości
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej