Telemarketing – przełamywanie osobistych barier

Specyfika telesprzedaży polega, między innymi, na większej łatwości odmowy ze strony klienta. Rozumiemy ją jako zablokowanie spotkania bezpośredniego wprost lub nie wprost (prośba o przesłanie oferty czy kontakt w innym terminie) – zarówno przez osobę pierwszego kontaktu (gatekeepera) jak i osobę decyzyjną.

Gamma - Telemarketing – przełamywanie osobistych barier

    W związku z tym, jednym ze źródeł skuteczności telesprzedaży jest umiejętność wielokrotnego przyjmowania i omijania odmowy klienta. Aby uzyskać efekt obchodzenia odmowy klienta na poziomie realnych działań pracowników telesprzedaży, rozwój powinien operować na dwóch poziomach:

    Poziom  psychologiczny – wielu doradców zajmujących się telesprzedażą już po pierwszej, ewentualnie po drugiej odmowie rezygnuje z realizacji celu sprzedażowego, jakim jest umówienie spotkania. Poziom psychologiczny szkolenia pokazuje, w jaki sposób można przyjąć i obejść wielokrotną odmowę klienta. Najważniejszym efektem działań w tym obszarze jest zmiana postaw dotyczących odmowy (na poziomie nastawienia emocjonalnego, poznawczego i na najważniejszym poziomie – zachowania).
    Poziom merytoryczny – poznanie, ćwiczenie technik, które pozwolą na omijanie osoby pierwszego kontaktu (asystentka, sekretarka), jak również umówienie na spotkanie z osobą decyzyjną (przekonanie jej do spotkania).

    Chcesz poszerzyć swoją wiedzę dotyczącą telemarketingu, pokonywania barier i rozwoju osobistego? Zobacz szkolenia zamknięte realizowane w Gammie i dotyczące tego tematu. Zapraszamy również do działów: szkolenia dla kierowników i szkolenia HR. Zaufaj firmie szkoleniowej roku.

     

    Lęk przed dzwonieniem
    Zdolność do przezwyciężania obaw przed kontaktami telefonicznymi (przed odtrąceniem, brakiem akceptacji) ma  decydujące znaczenie zarówno dla początkujących jak i wprawnych telesprzedawców.

    Taki lęk związany jest z następującymi sytuacjami  i problemami:

    • Możliwość odtrącenia (Czy uda się nawiązać kontakt z tą osobą, z którą chciałbym porozmawiać?)
    • Trafienie do osoby o bardzo wysokim statusie (Co, jeśli nie trafię na osobę, która może podjąć decyzję?)
    • Poczucie częściowej nieznajomości rozmówcy (Czy rozmawiam z właściwą osobą?)
    • Zastrzeżenia (Czy dobrze rozumiem obiekcje, które przedstawia mi klient?)
    • Przerwanie rozmowy (Czy będę wiedzieć, kiedy jest odpowiedni czas na zasugerowanie transakcji?)
    • Trafienie na nieprzewidywalnego klienta (Co, jeśli trafię na kogoś nietypowego?)


    1. Elementy związane z formą rozmowy:

    • technologia (Czy nie będzie problemów np. z zasięgiem?)
    • trwanie (Czy zdążę przedstawić swoją ofertę?)

    2. Okoliczności związane z osobą:

    • zdolności własne (Czy będę umiał poprowadzić rozmowę?)
    • przygotowanie i wykształcenie (Czy mam wystarczającą wiedzę, aby rozmawiać z klientem?)

    3. Czynniki związane z przedsiębiorstwem i ofertą

    • produkt (Czy to, co oferuję, jest naprawdę dobre?)
    • wiedza na temat produktu (Czy wiem, co sprzedaję?)
    • przedsiębiorstwo (Czy klient zna moją firmę? Czy miał z nią jakieś doświadczenia?)

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza