Szuka rozmawiania – jak się jej nauczyć?
Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów to sztuka niezwykle trudna, jednak pożądana na wielu stanowiskach. Szczególnie osoby, które na co dzień zajmują się zarządzaniem ludźmi powinni mieć wyjątkowo rozwinięte umiejętności komunikacyjne.

Szuka rozmawiania – jak się jej nauczyć?
Umiejętność prowadzenia skutecznych rozmów to sztuka niezwykle trudna, jednak pożądana na wielu stanowiskach. Szczególnie osoby, które na co dzień zajmują się zarządzaniem ludźmi – czyli kierownicy, menedżerowie i właściciele przedsiębiorstw – powinni mieć wyjątkowo rozwinięte umiejętności komunikacyjne.
Przydają się one w wielu sytuacjach, pozwalają na bardziej skuteczną wymianę informacji oraz umożliwiają rozwiązywanie konfliktów w zespole. Jednak jak nauczyć się sztuki rozmawiania?
Predyspozycje – czy są najważniejsze?
Często uważamy, że osoby wyjątkowo “wygadane”, które potrafią bezproblemowo się komunikować i są świetnymi mówcami, mają wrodzone lub ukształtowane predyspozycje. Jest to oczywiście prawda – charakter odgrywa bardzo dużą rolę w procesie zdobywania umiejętności miękkich.
Odważny ekstrawertycy lepiej radzą sobie w komunikacji międzyludzkiej niż zamknięci w sobie i nieśmiali introwertycy. Jednak każde umiejętności można – a nawet należy – rozwijać. Sztuka rozmawiania w największej mierze zależy od praktyki. Mając stały kontakt z innymi ludźmi jesteśmy zmuszeni do komunikacji z nimi, przez co z czasem wyzbywamy się strachu i oporu przed rozmawianiem.
Jak się nauczyć sztuki rozmawiania?
Podstawowym elementem nauki jest wyzbycie się obaw i stresu – dwóch rzeczy, które skutecznie uniemożliwiają nam prowadzenie konwersacji. Dobre, praktyczne szkolenie stres w pracy może wyeliminować nasze lęki przez rozmową z podwładnymi lub ważnymi partnerami biznesowymi.
Jeśli chcemy rozwijać takie umiejętności jak komunikacja interpersonalna szkolenie powinno obejmować przede wszystkim ćwiczenia praktyczne pod okiem doświadczonego mentora.
Warto zainwestować w długotrwały kurs, który odbywać się będzie regularnie przez kilka tygodni – zagwarantuje to nam odpowiednią ilość ćwiczeń oraz zmniejszenie stresu podczas prowadzenia rozmów.
Tego rodzaju szkolenia są organizowane zarówno dla osób indywidualnych, jak i dla całych grup pracowników – to rozwiązanie pozwala nie tylko na wzmacnianie umiejętności zespołu, ale również jego integrację.
Asertywna komunikacja i rozwiązywanie konfliktów
Asertywność uczy jak postępować w zgodzie ze sobą – na poziomie technik postaw. Szkolenia z asertywności uczą technik rozwiązywania konfliktów i dają szansę na rozwiązywanie…Asertywna komunikacja i efektywność osobista w życiu zawodowym i prywatnym
Czy kiedykolwiek zadawałeś sobie pytanie, czy Twoja skuteczność w biznesie ma jakikolwiek związek z Twoją asertywnością i umiejętnością komunikacji z innymi? Czy naprawdę uważasz, że asertywność…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej