Problemy z wizerunkiem firmy niewątpliwie prowadzą do kryzysu, który rzutuje na prowadzeniu całej działalności. Odbija się to na zyskach i może doprowadzić do jej upadłości. Dlatego już w czasie pierwszych problemów wizerunkowych warto podjąć działania na szeroką skalę, które pomogą odbudować prestiż marki i zwiększyć dochody.
Na samym początku należy dokonać analizy dotyczącej, ile wartości rynkowej utraciła firma i do jakiego stopnia jej wizerunek ucierpiał. Jest kilka możliwości, które pomogą odbudować nadszarpniętą reputację. Warto wtedy skorzystać z usług profesjonalnych firm z działu PR, którzy doradzą najlepszą strategię odbudowy firmy.
Można zdecydować się na przyjęcie tzw. strategi ofiary, która obejmuje różne taktyki, które mają wywołać efekt współczucia i sprawiać, że potencjalni klienci będą sądzić, że firma została niesłusznie posądzona o konkretny czyn. Wile PR-owców stosuje kłamstwa i manipulację do osiągnięcia pożądanego efektu.
Istnieje także możliwość przyjęcia strategi, która nazywa się "pilny uczeń", bądź "dobry mentor". Polega ona na tym by firma, która przeszła kryzys dzieliła się doświadczeniem z innymi przedsiębiorstwami i przyjęła rolę swego rodzaju mentora, bądź też pokazać, ze nie ma nic do ukrycia, a sytuacje, które doprowadziły do kryzysu są już przeszłością i firma naprawiła już wszystkie błędy przeszłości, chętnie też zaprasza na kontrole różne instytucje. Aby utrzymać wiarygodność firmy pokazuje jaką wyniosła naukę z tej sytuacji. Jeżeli te strategie nie przynoszą oczekiwanych skutków wtedy istnieje jeszcze jedna dosyć radykalna metoda. Otóż dochodzi do zmiany marki, czyli wszystko co się wiąże ze starą marką odchodzi i jest zastąpione nową tożsamością. Zmienia się wszystko począwszy od nazwy, przez hasła reklamowe, logo. Również istotna jest wymiana opakowania produktu na nowy. Bez zmian pozostaje jednak zarząd oraz linia produktowa. Wszystko to ma na celu zbudowanie nowej marki, która będzie wywoływała pozytywne skojarzenia u klientów.