Sprzedaż telefoniczna
Produkty oraz usługi oferowane przez tego typu osoby oferowane są w sposób nachalny. Pomimo wyraźnych sprzeciwów potencjalnego klienta, produkt jest nieustanie polecany. W jaki sposób uniknąć błędów w sprzedaży telefonicznej?
Wykwalifikowana i przeszkolona kadra kluczem do twojego sukcesu!
Zatrudniając osoby na stanowiska obsługujące sprzedaż telefoniczną upewnij się, że posiadają one odpowiednią wiedzę na temat tego rodzaju sprzedaży. Skuteczne techniki sprzedaży powinny również być nieobce twoim kadrom, zajmującym się call center. W przeciwnym wypadku ryzykujesz dużą ilością klientów, których opinia o twojej firmie ulegnie znacznemu pogorszeniu, właśnie ze względu na nachalność któregoś z konsultantów telefonicznych.
Cechy osoby, nadającej się sie do telefonicznej obsługi klienta:
- przyjazne nastawienie
- otwartość na dialog
- brak wad wymowy
- prawidłowa dykcja
Upewnij się, że o twoich produktach dowiadują się odpowiednie osoby
Czasem zdarza się tak, że twój produkt jest proponowany osobom, które są nim w ogóle nie zainteresowane. W takim przypadku nawet najlepsze techniki sprzedaży produktów i usług mogą zawieść, ponieważ konsument nie jest zwyczajnie zainteresowany produktem. Nie jest wskazane, aby produkt przeznaczony dla osób młodych, był przykładowo oferowany osobom starszym.
Skąd zdobyć kontakty oraz numery osób, co do których mamy pewność, że będą zainteresowane kupnem naszego produktu? Jednym z rozwiązań jest na pewno implementacja systemu newsletter na stronie twojej firmy. W ten sposób zbudujesz w szybkim tempie bazę potencjalnych odbiorców, którzy chętnie zapoznają się z ofertą twojego przedsiębiorstwa.
Sprzedaż telefoniczna - co jeszcze powinieneś wiedzieć?
- Podczas pierwszego kontaktu z klientem powinieneś przedstawić swój produkt lub usługę w jak najlepszym świetle. Jednocześnie unikaj proponowania podpisania jakichkolwiek umów lub innych zobowiązujących rzeczy.
- Zupełne inaczej powinien być prowadzony kontakt ze stałym klientem. Pamiętaj, że tego typu osoby już wielokrotnie korzystały z oferty twojej firmy, więc bardziej entuzjastycznie zareagują na możliwość polepszenia obecnych warunków umowy lub ulepszenie obecnego produktu.
- Rozmowę ze stałym klientem powinna być przeprowadzać zaufany pracownik, gdyż to właśnie on generują największe przychody dla przedsiębiorstwa.